ЕК опровергава зелените за дългия тунел „Крупник-Кресна“

Европейската комисия е отворена да одобри съфинансиране на който и да е вариант за лот 3.2 на магистрала „Струма“ – това се казва в официално писмо от Брюксел за казуса с проекта за 15,4-километров тунел през Кресненското дефиле.

Текстът е изпратен до ръководството на политическия клуб „Екогласност“ още в средата на юли миналата година. Оттам коментираха пред „Труд“, че писмото напълно оборва тезата на организациите от коалиция „За да остане природа в България“. Зелените продължават да твърдят, че идеята за „дълъг тунел“ през дефилето е единствената, която ЕК е одобрила. С тези аргументи еколозите все още извиват ръцете на правителството, което преди няколко месеца избра алтернативния вариант за отсечката – наземен път с къси тунели и естакади.

„Условията са въздействието на проекта върху околната среда да е приемливо и че ползите ще са повече от разходите“, уточняват от ЕК.

Според десетки становища на български и чужди експерти дългият тунел ще струва 1,2 млрд. евро, тоест цената му надвишава всички средства, които ще бъдат отпуснати по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ от ЕС на страната ни до 2020 г. Оценка за въздействието на околната среда за новия вариант ще се прави тепърва, но зелените не спират да обясняват, че само този проект гарантира опазване на биоразнообразието в района.

Псевдоеколозите прокарват чужди интереси

Както „Труд“ писа в специалната си поредица миналата седмица, проектът „Дълъг тунел“ е опасен както за околната среда в дефилето, така и за работниците, които ще го изграждат.

Вестникът се позова на десетки становища на експерти от строителния бранш и учени от БАН. А подозренията водят в посока лобизъм на зелените – едни от малкото фирми, които имат капацитета да прокопаят 15,4-километровия участък, са от Швейцария. Именно оттам организациите от „За да остане природа в България“ през последните години получават солидно финансиране, с което реализират десетките си проекти на територията на страната ни.

Източник : www.trud.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]