Експерти от „ТИНСА“ ЕООД посетиха най – голямото Международно търговско изложение за транспортни технологии и иновации в железопътния сектор (Inno Trans), което се проведе в Берлин от 18 до 21 септември 2018 г. Те събраха информация и проучиха съвременните тенденции в железопътната инфраструктура, в електроенергийните съоръжения и в контрола, управлението и сигнализацията в железопътния транспорт.
InnoTrans е водещият международен панаир за транспортни технологии, който се провежда на всеки две години в Берлин. Подразделен на пет панаирни сегмента „Железопътна технология, железопътна инфраструктура, обществен транспорт, интериор и тунелно строителство“, InnoTrans заема всичките 41 зали и изложбени площи на Месе Берлин. Уникалната особеност на InnoTrans е неговата външна зона и коловози, където всичко от вагони до високоскоростни влакове се показва на 3 500 метра железен път.
Събитието само по себе си се е доказало като световна сцена за представяне на развитието на железопътния транспорт, като за тези 4 дни, изложението е посетено от над 160 000 посетителя от над 140 държави, а организациите, представили своите продукти и услуги са над 3000. Представени са над 400 нововъведения, 155 световни премиери и над 150 возила.
Особен интерес предизвикаха иновациите, свързани с:
- Разработване на комбинация от дюбели и тирфони от ново поколение – Снимка 1: Дюбел Sdue NG намаляващ хоризонталните усилия и спомагащ за намаляване на генерирането на пукнатини в траверса;
- Новости в заключващите системи на стрелки – Снимка 2: Заключваща система SPHEROLOCK®, обръщателен апарат ECOSTAR и интегрирана диагностика RML0 на voestalpine;
- Минимизиране на размерите на броячите на оси – Снимка 3:Систама за броячи на оси UniAC[2] на voestalpine;
- Бетонови траверси за изолирани настави и траверси с вградени канали за кабели – Снимка 4: Траверси тип RFI 240 2V G USP, RFI 260 2V G USP и RFI 240 V PC, RFI 260 V PC на Margaritelli Ferroviaria;
- Измерване на контактна мрежа за зиг-заг и височина – Снимка 5 и Снимка 6;
- Система за безконтактно измерване на геометрията на железния път и автоматични измервателни системи за видеонаблюдение на инфраструктурата – Снимка 7: Системата за измерване на геометрията на трасето TGMS на DMA съчетава профилите на релсите и геометрията на коловозите, ефективно и точно записвайки двете измервания с един инструмент; Снимка 8: Системата чрез видеонаблюдение (TCVIS) на DMA автоматично разпознава липсващите или неправилно подравнени елементи на коловозите, включително скрепителни елементи и болтове, повредени наставови връзки и др.;
- локомотиви и мотрисни влакове; механизация за поддръжка.
Снимака1: Новия дюбел Sdue NG на Wossloh
Снимка 2:Заключващата система SPHEROLOCK® в идеалния случай e подходящa за широка гама приложения
Снимка3: Системата за преброяване на осите UniAC [2] се основава на модулна структура и следователно осигурява гъвкава скалируемост.
Снимка 4:Специфични бетонови траверси
Снимка 5:Пантограф на OBB Infra с измервателна апаратура на Bruel &Kjaer;
Снимка 6:Презентиране на техническите параметри по услугите, предоставени от Deutzer Technische Kohle
Снимка 7: Система TGMS на DMA
Снимка 8: Резултати от TCVIS на DMA
CRRC показа изцяло дигитализирания и мултимедиен мотрисен метровлак.
Интересът на потребителите се засилва все повече към алтернативните системи за задвижване на возилата – батерии и горивни клетки, като разбира се тук и българската организация „Експрес Сервиз“ имаше какво да покаже.
Източник: Л.Иванов