Експертна група ще уточнява тарифирането и по кои пътища ще се прилага тол системата. За това се договориха участниците в консултативния съвет към Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Специални сензори ще измерват тежестта на камионите, за да се спре разбиването на пътищата от претоварени тирове.
Превозвачи и министерство все още не са постигнали разбирателство по два основни въпроса – колко да се плаща на километър и за кои пътища превозвачите ще дължат пари.
Разчетите са до Нова година да има окончателни варианти и след тестовата работа на системата от средата на август да се предложи за одобрение от правителството на окончателна тарифа за тол системата.
Сензори в асфалта ще следят натовареността на тировете и тези, които не спазват изискванията, ще бъдат контролирани ефективно.
Николай Нанков, зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството: Хубаво е, че започна монтажът, не само започна, той ще приключи скоро и на така наречените подземни кантари, тези, които реално заедно с камерите , които ще имат възможността да измерват осите на моторните превозни средства и да изчисляват тонажа на МПС, на тежкотоварните автомобили в реално време.
Спорен остава въпросът дали всички пътища втори клас да влязат в тол системата или да отпаднат онези, през които не минава интензивен трафик.