Електробус ще вози великотърновци евтино и екологично

Велико Търново има възможност да кандидатства по мярката „Интегриран градски транспорт”  в програмния период до 2020 година, каза кметът на града инж. Даниел Панов. Пред медиите той обяви резултата от тест на електробус, който от няколко дни се движи по улиците на Велико Търново изпълнявайки линия № 14.
По думите на кмета на Велико Търново той е един от градовете, в които фирмата производител успя да представи прототип на електорбуси, както и един от деветте града, които ще кандидатстват по тази мярка през този програмен период.
„ Нашата идея е градският транспорт да стане по- екологичен, здравословен и да бъде подобрен като цяло. След направено проучване стигнахме до извода, че един от механизмите, по които може да се случи това, е въвеждането на електробусите като алтернативен транспорт. Компанията разполага и с модели на електробуси, които имат по-къса платформа и са проектирани и разработвани за експлоатация в градове с историческа част, където улиците традиционно са по-тесни.В момента този електробус се движи по линията Велико Търново- Лясковец- Горна Оряховица. След като бъдат направени проучвания ще могат да се конкретизират линиите, по които този транспорт ще може да се осъществява”, обясни градоначалникът.
 
Той добави, че освен в градска среда, електробусите са също толкова успешно приложими и в извънградска. „Смятам, че има много добри шансове за осъществяването на този транспорт в нашия град и мисля, че трябва да се възползваме от това, но след представянето на всички фирми. Вярвам и, че всяка една от общините ще има възможност да намери място за такъв транспорт”, коментира
 още инж. Даниел Панов.
Електорбусът, който през последните дни беше тестван във Велико Търново, предизвика голям интерес и поредица от коментари от страна на гражданите. По произход той е полски и е с внушителни параметри – дължина 10,5 м и капацитет от 85 души. С едно зареждане може да премине между 180-220 км, сподели Емил Кимак, представител на фирмата производител. Той обясни, че основният разход на возилото е цели шест пъти по-малък от този на стандартните автобуси на дизелово гориво.
Източник: Kmeta.bg
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…