От края на миналата година той вече е в столицата, където е предоставен от китайския производител за безвъзмездно ползване да 30 май. Преди това той е бил използван в Париж.
Директорът на „Столичен автотранспорт“ Слав Монов поясни, че електробусът е снабден с всички необходими удобства – климатизиран е и има отопление и охлаждане. Електробусът е нископодов с инвалидна рампа, както и седалка за хора в неравностойно положение, с под покрит с притовоплъзгащо покритие. Електробусът може да измине 300 км с едно зареждане, без включени допълнителни консуматори, като климатик и отопление. Зареждането на литиево-йонните батерии става за 4-5 часа, в зависимост от остатъчния заряд в тях. На батериите на електрическия автобус е извършен тест от 4000 цикъла от пълно до празно, като резултатът в края на теста е показал спад от само 20% в капацитета на батериите.
Монов заяви още, че очаква до края на април в Столичния общински съвет да влезе за обсъждане необходимата техническа документация и към средата на годината да бъде обявена конкурсната процедура за закупуването на 20 електробуса, както и за други 20, които ще бъдат с хибридно задвижване. Също така се очаква до края на януари „Столичен автотранспорт“ да обяви процедура за закупуване на нови 120 автобуса, които ще се движат на природен газ
Източник : www.kamioni.bg