Емил Димитров-Ревизоро: Монопол държи хранилищата на гориво в България

България не може да има две рафинерии, въпреки че граничи с Дунав и Черно море и те позволяват строежа на такива. Това заяви депутатът от Патриотичния фронт Емил Димитров-Ревизоро в „Тази сутрин”.

Обикновено рафинериите се правят до море или река, за да може да е удобно за доставки, България обаче е твърде малък пазар за две рафинерии, посочи бившият председател на агенция „Митници”. По думите му тук липсва дистрибуция и няма как да се избие инвестицията. Освен това горивото и без друго може да дойде само от едно място – Русия.

Според Димитров наличието само на една рафинерия не означава задължително монопол и високи цени, а напротив – би следвало цените да са по-ниски.

Голям проблем, който оказва влияние върху цените, са митническите складове, които често са с неуреден статут, посочи той. „Монополът държи хранилищата на горивата в България”, добави депутатът.

„Касае се за около два милиарда лева, които остават в монополистите. Много трудно Комисията за защита на конкуренцията би се изправила срещу такава сума. Предпочита да не вижда проблема и да си вземат заплатите”, заяви Ревизоро. По думите му държавата е тази, която трябва да разбие монопола.

Когато някой собственик на бензиностанция даде висока цена на горивата, всички се нареждат до него, въпреки че имат различна печалба. „Цялата печалба се генерира от много малка група хора и по никакъв начин КЗК не е казала: „Вие сте монополисти, вие не сте”, защото има бензиностанции, които нямат бази и там горивото ще е по-скъпо, но има бензиностанции, които имат”, каза още той.

Като аргумент защо цените по всички бензиностанции не може да са еднакви той посочи, че горивата се превозват от едно място до различни точки в страната. Това означава, че транспортните разходи са различни. „Едно гориво от „Лукойл” да го доставиш от базата на 20 км е едно, цената е много по-ниска, друго е да го доставиш от Констанца”, допълни експертът.

Освен това вносителят определя цената. „Той решава за колко да продаде на едро и на търговецът му остава един марж за печалба от 10 стотинки”, обясни Димитров.

Емил Димитров-Ревизоро коментира и проблема с бежанците в Европа. „Не считам, че всички недоволни от положението си от африкански страни трябва да пристигнат в Европа”, заяви той и добави, че трябва да се положат всички усилия бежанците да заобикалят България.
 

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]