Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.
  
   
зарядно, електромобил, Тесла
Ако предложенията бъдат приети, собствениците на електромобили ще трябва да се охарчат за електромери от ново поколение


В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че „Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват“. За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.
  
  
Електропреносна мрежа
Когато прокарват мерки в подкрепа на електромобилите, политиците уверяват, че електрическите мрежи могат да се справят с допълнителното натоварване. Сега обаче тва доклада от експерти твърдят точно обратното


Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.

Източник: https://automedia.investor.bg