Трети мост над Босфора в Истанбул вече свързва Европа и Азия

Още един, трети мост над Босфора в Истанбул ще свързва двата континента Европа и Азия. Днес бе поставена последната стоманена плоскост от носещата конструкция на третия мост над Босфора, наречен "Султан Явуз Селим".

Това стана с тържествена церемония на новия мост с участието на турският президент Реджеп Тайип Ердоган и премиера Ахмед Давутоглу, които направиха и последната заварка върху плоскостта. Ердоган нарече моста звездния проект на Турция, който поднасяме в навечерието на 8 март, Международния ден на жената.

Новият мост, както и предишните два е висящ. Носещата конструкция има общо 59 стоманени плоскости. Той е висок 322 метра, което го прави най-високият висящ мост в света, заяви министърът на транспорта и съобщенията Бинали Йълдъръм. Широчината на платното е 59 метра. Строителството му започна преди 2 години и половина.

Дължината на третия босфорски мост ще бъде 1408 метра, с 8 ленти и две железопътни линии. По думите на транспортния министър предвижда се новият мост над Босфора да бъде пуснат в експлоатация през месец август тази година.

Очаква се пускът на новия мост да облекчи трафика на мегаполиса Истанбул, който е изключително натоварен особено по мостовете над Босфора. Сега движението над Босфора става по двата моста – "Богазичи" или "Ататюрк" и "Фатих Султан Мехмет".

Източник : www.bnr.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]