Картелите са свързани с морски транспорт на нови автомобили, производството на запалителни свещи и доставки на спирачни системи. Такива незаконни тайни съглашения повишават цените на автомобилите и вредят на сектора, посочи комисията.
Картелите в крайна сметка вредят на европейските потребители и влияят негативно на конкуренцията в европейския автомобилен сектор, който дава работа на около 12 милиона души в Европейския съюз, каза еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер.
Чилийска компания, три японски фирми и съвместен норвежко-шведски превозвач общо са глобени с 395 милиона евро за картелиране между 2006 и 2012 година на пазара за превоз на коли, камиони, трактори и други големи превозни средства по света. Почти половината от купените или продадени автомобили между Европейския съюз и други части на света през 2016 година са били транспортирани от тези компании според комисията. Те са координирали подходите си в продажбите на срещи в офисите си, както и в ресторанти и барове, посочва комисията.
В картела за запалителни свещи германският производител Bosch и японските Denso и NKG са се договорили да зачитат пазарите си и са координирали някои тактики в продажбите. Denso е подал сигнала и другите две компании са глобени със 76 милиона евро.
Комисията също така съобщи за два картела на пазара за автомобилни спирачни системи в периода 2007-2011 година, в които са участвали Bosch и Continental, както и TRW, бивша американска компания, която сега е германска собственост. Глобата възлиза на 75 милиона евро.
Източник: с.Логистика