Ето колко приходи ни е донесъл Дунав мост 2

43 млн. евро са приходите от експлоатацията на "Дунав мост" 2 край Видин от неговото откриване в средата на 2013 г. до момента. За същия период в двете посоки са преминали общо 1 780 336 превозни средства. Това посочва министърът на транспорта Ивайло Московски в писмен отговор до депутат, информира БГНЕС . Налице е тенденция за увеличаване на преминаването на тежкотоварни автомобили за сметка на леки и лекотоварни коли, за които общата сума на таксите възлиза на под 4 млн. евро или по-малко от 10%.

През "Дунав мост" 2 преминават средно по около пет товарни ж.п. композиции месечно. Ежедневно преминава по един пътнически влак.

Транспортният министър Ивайло Московски обяснява и причините, които не позволяват намаляването на таксите за преминаване през "Дунав мост" 2.

Основната причина за невъзможността за оптимизиране на събираните такси е високият размер на инвестициите, които са направени при изграждането на съоръжението.

Досегашните анализи сочат, че не е в интерес на двете страни да предприемат съществено намаляване на таксите на такъв ранен етап, дори само за леките автомобили", пише Московски. Той припомня, че България изплаща заеми, с които "Дунав мост" 2 е построен.

Единият трябва да бъде изплатен до края на 2018 г., а останалите окончателно ще се погасят през 2029 г. Страната ни получава по-висок размер от събираните такси, тъй като е инвестирала и повече средства при изграждането на моста – 287 млн. евро, за сметка на 83,5 млн. евро, които румънската страна е похарчила.

Невъзможно е въвеждането на преференциални такси за преминаването на автомобили, които са регистрирани във Видинска област, както и в румънската област Долж, тъй като това би представлявало нерегламентирана държавна помощ, както и дискриминационен акт.

Не може да се правят сравнения между таксите, които се събират на "Дунав мост" 1 и "Дунав мост" 2, тъй като разходите по изграждането на двата моста са несъвместими.

Източник : www.blitz.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]