Благодаря на премиера Бойко Борисов, който домакинства срещата ни днес, както и на Ивайло Московски. Приканих българските представители на европейския съвет, да подготви своите предложения относно готвения пакет от мерки, касаещи превозвачите. Постигнахме позитивен диалог. Призовахме всички страни, да не се колебаят, а да се обръщат към нас, за да може проблемите да се решават на масата, а не на улицата.
Това каза еврокомисарят по транспорта в ЕС Виолета Булц след срещата с премиера Бойко Борисов и министъра на транспорта Ивайло Московски. Тя подчерта, че транзитът трябва да бъде освободен от новите правила.
„Всички правила, които ще важат за единния пазар ще се спазват от всички страни-членки на ЕС“, категорична бе тя. „Правилата, които има в момента не служат добре на ЕС, те създават хаос. Оставането на старите правила не е добро решение за сектора“. „Сигурна съм, че неуточнените въпроси ще намерят своето решение в този позитивен дух“, каза Булц.
Повече от три часа продължи срещата между премиерът Бойко Борисов и еврокомисаря по транспорта Виолета Булц, която е на посещение в София. По време на разговора са обсъдени промените в пакета „Мобилност“, които засягат условията и работата на превозвачите. Заради новите правила превозвачите в България готвят мащабен протест в столицата на 16 май. Според представители на бранша новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите. И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.
Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите, ще се стигне и до масови фалити на фирми. В момента средната печалба в бранша е 5%. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.
Източник
Новини.бг