Европейското законодателство препречи пътя на Etihad към Швейцария

 

Планът на Etihad Airways да купи една трета от акциите на швейцарската авиокомпания Darwin Airlines не отговарят на законовите изисквания в Швейцария. Националната авиолиния на Обединените арабски емирства иска да получи контрол върху дял от 33.3% в Darwin.
Авиокомпанията иска да прибави акциите към шртфейла си от миноритарни дялове в други световни авиационни превозвачи. Швейцарският федерален център за гражданска авиация (FOCA) обаче е на мнение, че сделката би осигурила на Etihad ефективен контрол върху Darwin, която вероятно ще бъде преименувана на Etihad Regional.
„След като бяха разгледани документите, заключението на FOCA е, че представените механизми за сътрудничество могат да установят контрол от страна на Etihad върху Darwin, но въпреки това те биха били несъвместими със законовите разпоредби", гласи становището на регулаторния орган.
FOCA взема предвид правилата, според които мажоритарният дял в швейцарския авиопревозвач би трябвало да бъде собственост на граждани на Швейцария или на ЕС. Органът дава възможност на арабската компания да направи необходимите промени в договорите до
30 септември, след това те ще бъдат поставени под нова проверка.
Отговорът на гиганта
От Etihad твърдят, че се намират в близко сътрудничество с FOCA и отбелязват, че решението на регулатора не е окончателно. От компанията изтъкват, че 66.7% от акциите на Darwin ще продължат да бъдат собственост на швейцарски инвеститори, чиито интереси ще останат незасегнати. Това е поредното подобно становище на европейски регулатор. Европейската комисия вече започна проверки на дяловете, които чуждестранни акционери притежават в европейските авиокомпании . Обект на такива разследвания станаха делът на Etihad от 29.2% в германската Air Berlin и контролираните от американската Delta Air Lines 49% в британската Virgin.
Листнатата в Абу Даби Etihad към момента притежава акции в пет други компании, сред които Air Berlin, Virgin Australia, ирландската Aer Lingus и индийската Jet Airways. В края на юни превозвачът обяви намеренията си да купи и 49% от Аlitalia. Същевременно от Air Berlin обявиха, че авиокомпанията не е бил засегната от становището на швейцарския орган.

 

Източник:Капитал Daily, 26.08.2014

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]