Facebook и платформи тип UBER кардинално променят транспортния бизнес

Потребителите на Facebook Messenger ще могат да поръчват коли от Uber директно от самото приложение. Това е част новия пилотен проект на Facebook и Uber , който тръгва в САЩ, съобщава в. The New York Times. Проектът е опит за отговор на азиатските чат приложения, които от години осигуряват на потребителите си директен достъп до най-различни услуги. Сега се полагат първите стъпки на подобна функционалност и в САЩ.

Услугата на Uber ще е вградена във Facebook Messenger, което ще й даде достъп до многомилионна аудитория, която не е задължително да разполага с приложението на Uber . Първоначално услугата на Messenger ще е достъпна само в градовете в САЩ, в които Uber работи. Компаниите предвиждат и международна експанзия на функцията, но тя ще се осъществи на по-късен етап, като други страни и транспортни услуги ще бъдат добавени на по следващи етапи.

Facebook вече информира потребителите си, че през следващите месеци ще добави в Messenger и конкурентни на Uber платформи. Facebook изучава внимателно популярните чат приложения като WeChat, Line, KakaoTalk и други. Социалната мрежа е открила, че хората действително виждат тези приложения като повече от обикновен чат и са отворени към идеята чрез тях да се предлагат различни услуги. Компанията съзнава, че културата в Азия е по-различна и именно затова тръгва пробно само с Uber и сходни платформи засега.

Споразумението дава на Uber достъп до милиони потенциални нови потребители и маркира първия път, в който Messenger, за който Facebook има амбициозни планове, навлиза в транспортните услуги.В случай че има интерес от страна на потребителите, Messenger ще получи и много други услуги, което е част от стратегията на Facebook за разширяване на бизнес модела си. Прогнозите на експертите в транспортния бранш са че Facebook и UBERкардинално ще променят целия транспортния бизнес и пазар с внедряването на иновативните технологии и бизнес подходи.

Източник: www.dnevnik.bg