Готово е препроектирането на първите 10 км в участъка между Ябланица и Боаза от оставащото за доизграждане трасе на АМ Хемус. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на блиц контрол в парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление днес.
Тя допълни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), която е правоприемник на вече официално закритата Национална компания „Стратегическа инфраструктура“, има готовност да обяви търга за избор на изпълнител за участъка веднага след като Върховният административен съд се произнесе окончателно по жалбите за прекратяване на последната процедура за изграждане на участък от магистралата. Строителството ще бъде финансирано със средства от държавния бюджет, благодарение на увеличените приходи в бюджета и от повишените цени на винетните стикери, като това ще стане в рамките на няколко години.
Анализирайки останалите участъци от магистралата се налага цялото препроектиране до проектна скорост 120 км/ч, което означава скорост за шофиране 140 км/ч, на ново трасе в участъка между Боаза и Велико Търново, за да се избегнат сложните съоръжения. Няма необходимост това да бъде направено за оставащия участък между Велико Търново и Белокопитово, информира още Павлова. Очаква се в края на май или началото на юни поръчката да за изработване на нов проект да бъде обявена. Тогава ще може да се започне с процедура за промяна в парцеларните планове, и в екооценката, като последната ще отнеме малко повече време, през което усилията ще бъдат фокусирани в изграждането на първите километри от магистралата.
През миналата седмица беше одобрен проектът за реконструкция на пътя Пловдив-Асеновград на стойност 24 млн. лв., който ще бъде финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“, а днес е подписано разрешение за строеж, съобщи Павлова.
Министърът информира, че усилено се работи за подобряване на състоянието на пътната инфраструктура в Северна и особено в Северозападна България. Тя съобщи, че вече е започнал ремонтът на обходните пътища на Димово и на Враца, на пътя до Белоградчишките скали, участъкът Макочево-Криводол, свлачищата по трасетата между Видин и Връшка чука и около Мездра, както и на още два участъка, намиращи се в областите Плевен и Ловеч. С европейски средства ще бъдат рехабилитирани проходът Петрохан и пътят до пещерата Леденика, каза още Павлова.
Във връзка със затрудненото включване на жители на северните квартали на столицата в трасето на новоизградената Северна скоростна тангента на София тя съобщи, че Агенция „Пътна инфраструктура“ ще подпомогне Столична община, която трябва да изгради пътните връзки, като наеме земи и осигури допълнителна лента на съществуващата пътна връзка. Източник : www.logistika.bg