Фишинг сайт мами клиенти на Wizz Air

Фишинг сайт подвежда клиенти на нискотарифната авиокомпания Wizz Air да предоставят неправомерно свои лични данни. От компанията потвърждават, че не изпращат такива имейли на свои потребители и призовава клиентите си да изтрият тези фалшиви електронни писма. Спас Иванов, лектор на конференции за електронна сигурност, обясни, че писмото е написано на прекрасен книжовен български език, докато преди време е правело впечатление, че при подобни измами писмата са били съставяни с „Гугъл транслейтър“. Сегашните писма изглеждат доста автентични, потвърди експертът. Сериозните компании и институции нямат практика да изпращат писма, с които да изискват лични данни на своите клиенти, подчерта той. Иванов цитира данни, според които за ден киберпрестъпниците могат да реализират печалби от подобни операции в границите между 5 и 50 хиляди евро. В интернет абсолютно легално могат да се ползват инструменти за копиране на информация от уебсайтовете на компаниите и данните да се използват за измама, стана ясно от обясненията на Иванов. Всеки един от хората, получили тези мейли, някога са пътували с тази компания. Това означава, че някоя от бази-данните на компанията може да е компрометирана и трябва да се провери дали няма изтичане на информация. Защитата на акаунтите е задължение на компанията и тази способност трябва периодично да се проверява, отбеляза експертът. Писмото трябва да е адресирано лично до клиента, а не просто с безадресното „Господине“ или „Госпожо“. Човек трябва да се запита и дали има практика да получава подобни писма от съответната институция, посъветва Спас Иванов. Когато се кликва на линкове от писмото, трябва да се проверява дали връзката е подписана с електронен сертификат в левия горен ъгъл на браузъра, където е изписано съкращението „http“. Това може да го види всеки потребител, дори този, който няма никаква уебкултура, заяви Спас Иванов. Ако няма такъв сертификат, потребителите трябва да напуснат сайта незабавно. Спас Иванов призова потребителите при получено съобщение за заключен акаунт, първо да правят проверка на оригиналния сайт или да се обадят по телефона. В България проблемът се подценява драстично и много компании пестят от сигурност. Тези практики, макар и бавно, се променят, каза в заключение специалистът.

Източник : www.bnr.bg

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]

Автомобилен транспорт

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да […]

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]