Говорейки пред европейски парламентаристи в Страсбург, френският министър заяви, че в момента тече разследване на двигателен софтуер на Renault, като първите резултати трябва да се появяват съвсем скоро.
След като бе разкрита измамата на VW за използване на лъжлив софтуер за заблуда на тестовете за вредни емисии в САЩ, Renault и други компании също бяха обект на разследване за използване на подобни методи, които намаляват ефективността на технологията за филтриране на токсичните азотни оксиди (NOx).
Коментар от Renault липсва.
VW и Renault са изправени пред криминални обвинения във Франция, тъй като прокурорите от агенцията за защита на потребителите (DGCCRF) смятат, че двете компании са нарушили законите за вредни емисии.
Агенция IFPEN все още изучава софтуера за управление на двигателя на Renault, като първите резултати ще се появят през декември.
Компании, сред които Renault, Opel и Fiat, използват софтуер за намаляване на ефективността на тяхната анти-NOx технология извън определени условия и температурни диапазони.
Експертните мнения се различават по казуса дали такъв софтуер е легален според европейските закони, които позволяват използването на заблуждаващи устройства, когато се налага предпазване на двигателя.
Някои национални власти, включително тези на Германия, заявяват, че законът е прекалено мъгляв, за да позволи правилна преценка. Французите обаче смятат, че законът е „перфектно ясен”.
Министърът на околната среда във Франция разкри, че се разследва Renault Captur, тъй като следователите смятат, че техните тестове предполагат наличието на друг тип заблуждаващо устройство.