Георги Свиленски: Управляващите си организираха протест, за да си осмислят лобистко предложение

„Управляващите си организираха протест, за да си осмислят лобистко предложение за таксиметровите превози”. Това заяви по БНТ народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски по темата за промените в Закона за автомобилните превози и протеста на таксиметрови шофьори на Орлов мост. Той припомни, че предишната промяна в закона е била отново по предложение на управляващите от ГЕРБ и е гласувана през октомври. Свиленски попита, ако е имало проблем, защо 4 месеца нито Министерството на транспорта, нито министърът са реагирали. „Законопроектът влиза през октомври в комисия и Министерството на транспорта казва: „Да, това е правилна поправка да се премахне възможността колите да се преотдават на втори, трети, четвърти и пети лица. Влиза през октомври в зала – в първо гласуване участват 90 души, 90 гласуват „за” и нито един „против”, включително от ГЕРБ. Второ гласуване – дали да се гледа в същия ден – отново 90 „за”. Е, какво е спорното?”, попита Свиленски. Според него „спорното” е, че се спира възможността на големите 3-4 фирми да укриват данъци. „Проблемът е в неплащането на ДДС, от таксиметрова дейност има нула лева данъци”, каза още социалистът.

           Свиленски бе категоричен, че не може министърът и един депутат от ГЕРБ да казват, че законът няма да се спазва. „Има приет закон със срокове, а това, че браншът не иска да ги спазва, е друг въпрос”, добави той. По думите му проблемът е единствено в София, защото извън столицата навсякъде хората, занимаващи се с таксиметрови превози, са синхронизирали дейността си съобразно действащата норма, която трябва да бъде. „Законът не казва, че трябва да отидат на трудов договор, просто вече има две възможности – или сте регистриран като превозвач или ви назначават като шофьор в такава фирма. Смея да твърдя, че въобще не бива да ограничаваме това да бъде регистриран превозвач. Всеки таксиметров водач, получил удостоверение, че е такъв, имайки търговски субект, да може да извършва тази дейност”, каза още депутатът. Той се аргументира с това, че никъде в европейските директиви не е записано, че таксиметров превоз до 8 места трябва да бъде лицензиран. Свиленски завърши, че с предлаганите промени, обикновените шофьори ще плащат всичко, което са плащали до момента плюс още 1000 лева на година.

 Източник : www.bsp.bg

ЖП транспорт

София посреща Железопътен форум 2024: Международни експерти обсъждат бъдещето на жп оперативната съвместимост

ноември 6, 2024

На 8-9 ноември 2024 г. в София ще се проведе “Железопътен форум 2024” на тема “Бъдещето на железопътната оперативна съвместимост: 25 години опит …