Горната камара на германския парламент гласува в петък (17 май) за разрешаване на движението с електрически скутери по улиците на страната. С тази стъпка новото градско превозно средство продължава да взима ударно европа, пише Еурактив.
Електрическите скутери ще бъдат законни по пътищата и велосипедните пътеки на Германия, стига да се движат с до 20 километра в час, реши Бундесратът.
Потребителите трябва да са на възраст поне 14 години и да се държат настрани от пешеходците на тротоарите, но няма да трябва да носят каски или да притежават свидетелство за управление.
Това означава, че Великобритания вече е единствената голяма държава в Европа, която не е одобрила електрическите скутери и те все още са незаконни по пътищата и тротоарите.
Германският министър на транспорта Андреас Шюер е известен почитател на този тип превозни средства и сега очаква официално разрешение за движение, което да бъде издадено до лятото.
„Ние проправяме пътя към мобилността на бъдещето с възможно най-голяма безопасност на пътя. Регламентът взема предвид интересите на всички участници в движението, ”каза Шуер след гласуването.
Градове като Берлин ще се надяват да избегнат съдбата на Брюксел и Париж, където е-скутерите често са изоставени в купчини или оставени в средата на тротоари и велосипедни алеи.
Властите на френската столица наскоро накараха операторите на електрически скутери да подпишат кодекс за поведение за да подобрят положението и започнаха да налагат глоби на безотговорни потребители.
Въпреки, че е-скутерите са изтъквани като алтернатива на замърсяващите автомобили и автобуси, бяха повдигнати опасения за тяхното въздействие върху друга популярна екоопция за придвижване: колоезденето.
„Рискуваме моторизираният трафик да изтласка немоторизирания по велосипедните пътеки,“ заяви за германските медии Йенс Хилгенберг от „Приятели на Земята“
Тъй като от потребителите не се изисква да носят каски, също така са повдигнати опасения за безопасността.
Белгийските медии съобщиха тази седмица, че първата смърт, свързана с скутери, е била регистрирана в Брюксел, където възрастовата граница е 18, но ограничението на скоростта е по-високо – 25 км / ч.