Германия се готви да забрани седмичната почивка в кабината

По този начин Германия става следващата страна, която е на път да въведе подобна забрана след Франция и Белгия. Според готвените промени на Федералното законодателство, превозвачът е длъжен да осигури „седмична почивка“ на своя водач в съответствие с разпоредбите на член 4, буква З от директива 561/2006 на Европейския съюз, а именно – „водачът може свободно да разполага със своето време и който включва „нормална седмична почивка“ (всеки период с продължителност от поне 45 часа) и „намалена седмична почивка“ (всеки период, който е по-къс от 45 часа, който може, при спазване на условията, предвидени в член 8, параграф 6, да бъде съкратен до минимум 24 последователни часа).

Според новостите в закона FPersG, превозвачът трябва да организира работата на водачите, така че те да могат да изберат да изпълняват седмичната почивка от най-малко 45 часа на място по техен избор или в краен случай в централата на компанията, където фирмата трябва да разполага с подобни помещения (за почивка на своите служители). Целта на новия закон е да сложи край на т.нар. номадство по германските автомагистрали, което основно се наблюдава в почивните дни. Законопроектът чиито автори са Оливер Витке и Удо Шнефнер бе гласуван на първо четене в Комисията по транспорт в Бундестага, като при очакваното му окончателно приемане най-вероятно ще влезе в сила с незабавен ефект.

Готвената забрана предизвика вълна от несъгласие и протести от страна на чуждестранните транспортните фирми извършващи превози на територията на Германия още миналата година, когато бяха оповестени предстоящите промени. Въпреки това федералното правителство се подготвя да приведе в изпълнение закона FPersG, както и редица други мерки насочени срещу дъмпинга в транспорта, на фона на липсата на ясно законодателство от страна на Европейската комисия.

Източник : www.kamioni.bg