Големи авиолинии добавят “последна” класа

В опит да конкурират най-евтините авиолинии, две компании – Делта и Америкън Еърлайнс, въвеждат нова, "последна класа", съобщи сп. "Форчън".

Седалките ще са на гъсто, без предварително разпределение, билетите ще са евтини, но няма да могат да бъдат сменяни или възстановявани. А повечето екстри, сред които и багаж извън ръчния, ще са с допълнителна такса. Като цяло – стандартната класа на бюджетните авиолинии, като наложилите се в Европа Wizzair и Ryanair. Продажбите започват от догодина. Дали други гиганти във въздушния транспорт ще последват примера, предстои да видим.

Колко са класите всъщност?

Първа, бизнес, икономична – това са най-често класите в повечето големи авиолинии. Но в последните години свръхлуксозната "първа" класа вече се намира само на няколко самолета в някои авиолинии, а в други съвсем е изчезнала. Причината е, че големите компании печелят най-много от бизнес класата – в която има почти всички екстри на първа, но на доста по-ниска цена.

Бюджетните полети, предлагани от някои авиокомпании обаче се наложиха солидно, особено на по-къси, вътрешноконтинентални полети. Въпреки че и класическата "economy" класа е паднала – главоломно, при това, с 50% за последните 30 години – все по-евтините билети позволяват много повече пътници във въздуха. Затова и гиганти като Делта и Американ Еърлайнс искат да влязат в играта с бюджетните полети.

Източник: www.clubz.bg