Градовете не са готови за автономните коли. Полицай спира самоуправляващa се колa на Google

Самоуправляемите коли, като този модел на Ford, скоро ще тръгнат по пътищата, но градовете не са готови за промяната

 

Самоуправляемите коли, като този модел на Ford, скоро ще тръгнат по пътищата, но градовете не са готови за промяната

Самоуправляемите коли, като този модел на Ford, скоро ще тръгнат по пътищата, но градовете не са готови за промяната

Към края на десетилетието се очакват две важни технологични нововъведения – мрежите от пето поколение (5G) и самоуправляемите автомобили. Докато преходът към 5G е неизбежен и индустрията се подготвя за него, не така стоят нещата с автономните коли, въпреки амбициите на авто-производителите. През 2020 г. по пътищата ще се появят самоуправляеми коли от първо поколение, които се разработват интензивно в момента от редица производители. Готови ли за обаче за тази драстична промяна големите градове?

Проучване на американската организация National League of Cities, установява, че само 6% от 68-те големи градове в САЩ имат план за действие при появата на автономни коли по пътищата. Само 3% пък отчитат въздействието на масови услуги като Uber и Lyft при анализа на пътния трафик, като се има предвид, че новите услуги са достъпни в 60 от най-големите градове.

Засега няма никакви индикации, че градовете имат дългосрочни планове за оптимизация на структурата на пътищата за появата на автономни автомобили. Разпространението на подобни коли в бъдеще може да доведе, например, до това, че в централните райони на големите градове да се освободят 25% от площите, заемани в момента от паркинги, както и до редица други промени, за които трябва да се мисли още отсега.

Самоуправляващите се коли на Google са добре известни на онези, които се интересуват от технологии, но какво ще стане, ако редови пътен полицай се сблъска с този неочакван участник в движението? Google разпространи снимка на точно такъв случай, от която личи как полицай от щата Калифорния спира един от автономните автомобили на компанията заради това, че се движи прекалено бавно.

Вижте как полицай спира една от самоуправляващите се коли на Google за нарушение

"Карам много бавно? Сигурна съм, че хората не ги спирате твърде често за това",шеговито гласи коментара от името на колата, който Google добавя. От съображения за безопасност, максималната скорост на тези коли е ограничена до 40 км/ч, тъй като Google иска те да изглеждат"приятелски настроени и достъпни"."Както този полицай, хората понякога ни гледат странно и искат да знаят повече за нашия проект. След повече от един милиард изминати километра в автономно шофиране – това е еквивалента на 90 години шофьорски опит при хората – не сме получили нито една глоба", продължава компанията.

Случката показва как за пореден път технологиите изпреварват законите- докато самите коли на Google са одобрени за движение по пътищата на определени места, законите за регулиране на автономните участници в движението все още не са развити. В щата Калифорния например, местните власти нямат разпоредба за това какво ще се случи, ако полицията спре автономен автомобил и всички седалки вътре са празни.

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]