Добре координирана кибер атака засегна британската авиокомпания British Airways, като потенциално засегна стотици хиляди клиенти. Откраднати са бази данни от финансови и лични данни, откраднати от хакери в операцията, която шефът на BA, Алекс Круз, нарече „много сложна, злонамерена атака“.
Атаката е оказала влияние върху клиентите, направили резервации на уебсайта на авиокомпанията между 21 август и 5 септември, съобщи Международната авиационна група в четвъртък (6 септември).
„В момента, в който разбрахме, че данните за клиентите ни са били компрометирани, то тогава ние започнахме незабавно да ги уведомяваме, това беше приоритет“, каза Алекс Круз, главен изпълнителен директор и председател на БА, за радио BBC.
Авиокомпанията също така заяви, че ще бъде предложена компенсация на клиенти, които са загубили финансово от нарушението.
Пробивът се прибавя към проблемите на „Бритиш Еъруейс“ в областта на киберсигурността, област, в която компанията е претърпяла редица неуспехи през последните години.
Тези случаи включват прекъсване на електрозахранването от май 2017 г., което доведе до срив в информационните системи на авиокомпанията, в допълнение към случая през юли тази година, при което около 7 000 пътници от БАП отмениха полетите си след срив на информационната система.
Според Круз обаче новата хакерска атака не е довела до нарушение на криптирането на авиокомпанията.
– Не, данните ни са криптирани – каза той. „Има обаче и други много по-сложни методи, които се използват от престъпниците за получаване на данните.“