ПИМК и DB Schenker пускат втори влак за камиони на 30 септември по линията Русе – Нюрнберг

 

Калина Горанова в.Капитал 15.09.2015г

На 30 септември по линията Русе – Нюрнберг пускаме втори влак. Това съобщи пред "Капитал Daily" Илиян Филипов, съсобственик на най-голямата автомобилна компания в страната, пловдивската ПИМК. Т.нар. интермодален блок-влак е съвместен проект на транспортната компания със спедитора DB Schenker. Той започна от края на януари тази година. Той позволява товарите да бъдат транспортирани до началната точка, т.е. Русе или Нюрнберг, с влекачи. Там ремаркетата се качват на влак, а след пристигането до крайната гара да се довозват отново с влекачи. Идеята е превозите с камиони да се ограничат в по-малък периметър.

Проектът следва все по-развиващата се тенденция да се използват комбинирани превози, които спестяват разходи, намалява се зависимостта от шофьорите, като за 72 часа не е необходимо да има такъв, намаляват се емисиите и т.н. При пускането на първия влак двете компании обявиха, че това е тестов проект. Пускането на втория влак в края на месеца обаче показва, че има търсене на този тип транспортна услуга.

По две

Линията е редовна. Влаковете ще тръгват всеки вторник и четвъртък от Русе и всяка сряда и събота от Нюрнберг, обясни още Илиян Филипов. Според споразумението между двете компании партньори пловдивската ПИМК е длъжна да осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" – за останалите 11. Самият влак е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пак пловдивската компания е ангажирана с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им.

Маршрутът на товарния влак до Нюрнберг в Германия минава през Румъния, Унгария и Австрия. Терминалът, на който се оперира и товари влакът в България, е Пристанищен комплекс – Русе. Германският град е на пътя на транспортния речен канал Рейн – Майн – Дунав. Блок-влакът е с капацитет 17 вагона, в които могат да се натоварят 34 товарни ремаркета.

Всички на влака

Тенденцията превозите, при които товарите в ремакетата на камионите се качват на влак, за да се транспортират на далечни разстояния, от години е популярна в рамките на Европейския съюз и е основно поле, в което се състезават спедиторите. Доскоро обаче тя трудно се развиваше на българска територия поради липсата на добра инфраструктура и стабилен железопътен превозвач. С навлизането на все повече товарни жп превозвачи това обаче бавно започна да се променя.

От миналата година "Гопет транс" е оператор на интермодален блок-влак в страната между Русе и румънския град Куртичи. Обслужва и линия до Стара Загора, а следващата планирана връзка е между Куртичи и София. През май 2015 г. спедиторът "Гопет транс" съобщи, че планира да инвестира още 2 млн. лева в развитие на интермодален транспорт до 2016 г. Той трябва да свърже  България, Гърция, Румъния и Унгария с Великобритания, Бенелюкс, Северна Франция и западната част на Германия, съобщиха от компанията.

 

Източник в.Капитал