Проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници, д-р Людмил Иванов – председател на УС на Сдружение „Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия“, В развитие, 31.03.2020
Трябва да се работи за модернизация и устойчиво развитие на българските железници в посока на интермодалните технологии. С такъв проект може да се кандидатства за финансиране от Европейската комисия (ЕК). Интермодалните превози на товари по железниците ще решат проблемите на свободното движение на стоки, заяви проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.
„ЕК изведе товарния железопътен транспорт като една от мерките за решаване на проблема с дългите опашки на граничните преходи. Крайно време е да се реформира транспортната услуга в няколко направления. Става дума за интегриране на автомобилния транспорт и железниците в съвременната транспортна услуга, която да е по-икономична, екологична и безопасна„.
„Целта е да се пренасочат товари по железопътния транспорт. В момента железниците разполагат с достатъчно капацитет от обикновени товарни вагони. Товарите могат да се разпределят в блок влакове до някои интермодални терминали в Европа. Част от тях могат да се превозват в голямотонажни контейнери в специализирани или обикновени платформени вагони“, посочи проф. д-р инж. Мирчев.
Според госта другият основен въпрос е производството на специализирани вагони.
„България има един от най-модерните заводи в Европа, където се изпълняват огромни поръчки. Трябва да се направи проект с неотложни мерки по пренасочване на товари по железопътен транспорт, като се определят релацииите на стоокобмена между България и европейските страни“, уточни проф. Мирчев.
По думите на д-р Людмил Иванов – председател на УС на Сдружение „Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия“, в тази връзка има необходимост от международна свързаност, и то надеждна. „С влак от София до Турция се стига за 18 часа. Така се гарантира бързината и надеждността на доставките“, уточни той.
Иванов спомена за предложенията за стартиране на интермодален влак между България и Турция, който да продължи до Унгария, Чехия и Австрия за до 48 часа и до 72 часа до останалите райони в Европа.
„Следващото предложение е намаляване или премахване на инфаструктурните такси на територията на България между 12-36 месеца, както и държавата да поеме за известен период цената на електроенергията. Ще се пренасят санитарни стоки и медицинско оборудване, храни, фуражи и т.н.“, отбеляза гостът.
Целия разговор чуйте във видеото.
Източник: bloombergtv.bg