Инвестират 202 млн. лева в жп възел Пловдив

Пробивът под Централна гара е заложен в три от генералните планове на Пловдив. Първият от тях е приет през 1968 г. и оттогава е известно за проблемите, които ще създаде строителството на трасето.


Транспортният подлез между бул. „Васил Априлов“ и „Македония“ ще се изгражда от НКЖИ като част от проекта „Развитие на жп възел Пловдив”. Финансирането е осигурено с европейски средства от Механизма за свързване на Европа (МСЕ).


Проектът се казва „Развитие на железопътен възел Пловдив“ и е на обща стойност 103 477 234 евро. От тази инвестиция 87 955 649 евро са европейска безвъзмездна помощ, а 15 521 585 евро са обезпечени от републиканския бюджет. Това са 202 млн. лева, каза генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски. Проектът включва мoдepнизaция нa жeлeзния път, който не отговаря на стандартите за преминаване на влаковете със 160 км в час, на кoнтaктнaта мpeжa и cиcтeмите зa cигнaлизaция и тeлeкoмyникaции в жeлeзoпътни yчacтъци Πлoвдив-Kpyмoвo и Πлoвдив-Cкyтape, включитeлнo в гapитe Πлoвдив paзпpeдeлитeлнa, Kpyмoвo, Cкyтape и paздeлeн пocт „Tpaкия”.

Предвидено е изграждане на шумозаглушителни стени по край жп линията в Пловдив, преградни огради по направление за Скутаре, нови съоръжения, надлези и отводняване. Изпълнението на проекта ще се извършва на два етапа – изграждането на пробива под Централна гара и реконструкцията на жп възел.

„Процесът е тежък, в града ще влиза строителна механизация, ще се наложат промени на транспортната схема. Това са доста главоболия, но всяка наша стъпка детайлно ще бъде коментирана с местна власт“, увери директорът на НКЖИ.

Тепърва предстои да се изготвят работни проекти.

в. Марица