Искат хармонизиране на правилата за измерване теглото на контейнерите

 

Европейските корабни превозвачи призоваха правителствата да хармонизират нормативните си документи с новите международни правила за задължителното измерване на теглото на контейнерите, които ще влязат в сила на 1 юли 2016 година.

 

Според превозвачите само няколко държави са обявили какви са точните изисквания за Метод 2, който се очаква да бъде най-предпочитан. Той включва измерването на всеки товар по отделно на калибрирана и сертифицирана везна и добавянето на сумата към теглото на самия контейнер. След това превозвачите трябва да представят Verified Gross Weight (VGM) на оператора или контейнерът няма да бъде качен на борда. Все още не е ясно какво ще се случи с контейнерите, които не разполагат с VGM.

От Европейския корабен съвет (ESC) обявиха, че въпреки превозвачите да са наясно с новите правила, липсата на международна хармонизация може да доведе до големи предизвикателства пред бизнеса. 

Източник: www.logistika.bg

 

 

 

 

 

 

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]