Италианците Finmeccanica продават жп бизнеса си на Hitachi

Италианският индустриален конгломерат Finmeccanica обяви, че е постигнал договореност да продаде своя железопътен бизнес на японската компания Hitachi. Цената на сделката може да достигне 1.9 млрд. евро и да намали дълга на Finmeccanica с 15%, съобщава Reuters. Придобиването ще засили позициите на японската компания в Европа, където се конкурират трите най-големи производителя на влакове – канадската Bombardier, германската Siemens и френската Alstom. През миналата година японската група премести централата на дивизията си за железопътен бизнес в Лондон.
 
Преструктурирането
 
Контролираната от държавата Finmeccanica се опитва от четири години да продаде губещия си производител на влакове AnsaldoBreda и компанията за жп сигнализация Ansaldo, в която държи най-много акции. Желанието беше продиктувана от факта, че този бизнес е твърде малък за компанията и тя не успява да се конкурира успешно на международните пазари. Корупционни скандали и политически влияния върху процеса обаче отложиха сделката, а рейтинговите агенции намалиха оценката на групата до "боклук" заради натрупания дълг от 4.1 млрд. евро.
 
Сделката с Hitachi, в резултат на която задълженията на Finmeccanica ще намалеят с 600 млн. евро, се очаква да увеличи доверието на инвеститорите в главния изпълнителен директор Мауро Морети, че може да изведе компанията на печелившия път. На пресконференция Морети обяви, че прогнозата за печалбата на компанията за тази година ще бъде повишена и след сделката той очаква кредитният рейтинг на Finmeccanica да бъде подобрен.
 
Морети, който е ветеран в железопътния бизнес в Италия и пое компанията преди осем месеца, си е поставил за цел да свие задълженията й под 3.5 млрд. евро до 2017 г. За целта той ще продаде второстепенните бизнеси и ще търси партньор за подразделението за военна техника в САЩ DRS Technologies.
 
С тази сделка Finmeccanica става приоритетно компания в сферата на  космическите, отбранителните и технологиите в сигурността, заяви финансовият директор Джан Пиеро Кутило. Той отбеляза, че оставащият второстепенен бизнес на групата формира вече под 1% от годишните продажби от 14 млрд. евро.
 
Сливанията в сектора продължават
 
Сделката между Hitachi и Finmeccanica е последното голямо сливане в железопътния бизнес, след като Siemens купи за 2.2 млрд. евро поделението на Invensys за жп сигнализация. Заради увеличаващата се конкуренция индустрията се консолидира. Китайската CNR и конкурентът й в страната CSR Corp планират също да се слеят и да създадат най-големия производител на влакове, който ще търси пазар за своите високоскоростни мотриси. Според банкови източници на агенцията CNR може да направи контраоферта за Ansaldo, защото е заинтересувана от технологията й ERTMS (European Railway Traffic Management System), която може да й помогне за пробиване на европейския пазар. Според банкер, запознат с индустрията, това е възможност "сега или никога" за CNR.
 
Но Морети и Hitachi казаха, че не очакват да се "разгори война" за контрола на Ansaldo. "Ние преговаряме за 40% и съм сигурен, че можем да увеличим дела си до мажоритарен", заяви Алистър Дормър, изпълнителен директор на жп подразделението на Hitachi. Японската компания, която е консултирана от Citi, ще плати 773 млн. евро за 40-те процента на Finmeccanica в Ansaldo и ще предложи да изкупи акциите на останалите акционери. Ако всички приемат офертата, цялата цена за компанията ще надхвърли 1.9 млрд. евро. Hitachi също така ще плати 36 млн. евро за AnsaldoBreda. Японската компания, която произведе първия в азиатската страна влак-стрела, вече инвестира в завод в Англия.
Източник: Капитал
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]