Ивайло Московски: Схемата в ДАИ е действала от началото на 2015 г.

Не знаех, готов съм да се явя като свидетел, коментира министърът

Схемата с вземане на подкуп за шофьорски книжки е действала от началото на 2015 г. по информация от специализираната прокуратура, обяви транспортният министър Ивайло Московски пред журналисти във Варна.

След задържането на шефа на ДАИ и останалите уличени служители “веднага издадох разпореждане към ръководителя на сигурността и на главния секретар да се окаже пълно съдействие на специализираните органи”, обясни той. Министърът не е знаел предварително за спецакцията в автомобилната администрация. “Това, което научавам, е шокиращо”, призна той. Не бил притеснен по никакъв начин да бъде призован като свидетел, защото не бяга от отговорност.

“Няколко пъти се опитахме структурно да се променят нещата. Моето предложение за ръководител на агенцията беше Станимир Флоров и към днешна дата твърдя, че той е човек, който можеше в минимална степен да неутрализира корупционните практики”, подчерта Московски .

Сигнали за нередности в ДАИ били получавани многократно в министерството и за всеки един се образува екип и се назначава проверка, разказа той във Варна. Много от тези проверки били придвижвани и към специализираните органи. Именно някои от тях станали част от разработката, която е реализирана от специализираните органи. “Очевидно е, че в контролните органи на Министерството на транспорта политически чадър няма, след като има реализация на разработки. Такава практика няма”, категоричен бе министърът.

Иначе всеки един контролен орган в държавата по думите му е подложен на корупционен натиск, особено ако правомощията му са концентрирани. Затова миналата година екипът на транспортното министерство имал концепция “дейността по изпити и издаването на свидетелство за управление с регистрацията и табелите да бъдат прехвърлени към безконтактни мултиплексорни вериги”. Но дружеството, в което се опитахме да извадим част от правомощията на “Автомобилна администрация”, на практика вече не е при нас и не можем да го реализираме, обясни той.

Ако транспортните асоциации успешно се обединят в единен транспортен бранш, на него може да се предостави възможността да разпределя лицензи и разрешителни – така се прави в много държави, заяви Московски .

Ще отнеме време да се анализират над 500-те протокола и да се прецени каква част от шофьорските изпити трябва да се анулират, посочи още той. Още от понеделник започва съвместна работа с МВР по схемата, като спецпрокуратурата е пратила писмо с данни кои регионални дирекции са замесени.

Снимка: Ивайло Московски

Бившият вътрешен министър смят…Вицепрезидентът: ЕС трябва да … "Афис": Седем парти…Сатирикът Любомир Сирков: Вътр…Членовете на ВСС вече със запл…

Източник : www.viaranews.com