Изследване: „Струма“ да бъде еднопосочна, като се изкачва през Кресненското плато

Магистрала „Струма“ да бъде еднопосочна в участъка от Симитли до Кресна, като отсечката се изкачва през Кресненското плато, на изток от едноименното дефиле. Това прединвестиционно намерение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството събира най-голяма подкрепа в проучване на местно и национално ниво, което ще бъде представено в понеделник. Презентацията ще се проведе в град Кресна в присъствието на министър Лиляна Павлова. Ще има и обществено обсъждане на резултатите от изследването, направено от „Екзакта рисърч“ по поръчка на МРРБ, съобщава "Труд". Един от основните въпроси в проучването е – кой от четирите варианта, които са на дневен ред за лот 3.2 от АМ „Струма“, предпочитат жителите на региона. Отделно са попитани и хора от цялата страна с цел да се вземе предвид и тяхното мнение. Най-голяма подкрепа събира така нареченият източен вариант, който предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящия път, който ще бъде ремонтиран. Другото платно – от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло ново трасе с мостове и тунели. На някои места виадуктите ще достигат височина до 300 метра заради релефа на терена. Останалите варианти са строеж на 15,4-километров тунел, разширение на настоящия път през разлома и напълно изваждане на автомобилното движение от дефилето. И в национален, и в регионален план предимството, събрано от източния вариант, е с няколко пункта пред останалите. Например на национално ниво подкрепата за него е 32,8 процента, а на регионално – 29,8 на сто. За сравнение определеният от учените и строителния бранш като скъп и опасен проект за мегатунел получава съответно 27,7 и 16 процента. Повечето участници в изследването искат да са сигурни, че отсечката през Кресненския пролом ще бъде безопасна, когато бъде изградена АМ „Струма“ – в момента пътят е сред тези с най-голяма концентрация на катастрофи и жертви вследствие на тях. При добро стечение на обстоятелствата прогнозите са, че източния вариант, събрал подкрепата на експерти и учени, ще получи одобрение за европейско финансиране и ще бъде приключен най-късно до 2022 година.
Източник: www.24chasa.bg 
ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]