Изследване: „Струма“ да бъде еднопосочна, като се изкачва през Кресненското плато

Магистрала „Струма“ да бъде еднопосочна в участъка от Симитли до Кресна, като отсечката се изкачва през Кресненското плато, на изток от едноименното дефиле. Това прединвестиционно намерение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството събира най-голяма подкрепа в проучване на местно и национално ниво, което ще бъде представено в понеделник. Презентацията ще се проведе в град Кресна в присъствието на министър Лиляна Павлова. Ще има и обществено обсъждане на резултатите от изследването, направено от „Екзакта рисърч“ по поръчка на МРРБ, съобщава "Труд". Един от основните въпроси в проучването е – кой от четирите варианта, които са на дневен ред за лот 3.2 от АМ „Струма“, предпочитат жителите на региона. Отделно са попитани и хора от цялата страна с цел да се вземе предвид и тяхното мнение. Най-голяма подкрепа събира така нареченият източен вариант, който предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящия път, който ще бъде ремонтиран. Другото платно – от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло ново трасе с мостове и тунели. На някои места виадуктите ще достигат височина до 300 метра заради релефа на терена. Останалите варианти са строеж на 15,4-километров тунел, разширение на настоящия път през разлома и напълно изваждане на автомобилното движение от дефилето. И в национален, и в регионален план предимството, събрано от източния вариант, е с няколко пункта пред останалите. Например на национално ниво подкрепата за него е 32,8 процента, а на регионално – 29,8 на сто. За сравнение определеният от учените и строителния бранш като скъп и опасен проект за мегатунел получава съответно 27,7 и 16 процента. Повечето участници в изследването искат да са сигурни, че отсечката през Кресненския пролом ще бъде безопасна, когато бъде изградена АМ „Струма“ – в момента пътят е сред тези с най-голяма концентрация на катастрофи и жертви вследствие на тях. При добро стечение на обстоятелствата прогнозите са, че източния вариант, събрал подкрепата на експерти и учени, ще получи одобрение за европейско финансиране и ще бъде приключен най-късно до 2022 година.
Източник: www.24chasa.bg 
ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]