Новият автомобил ще е с поне 5000 долара по-ниска начална цена
С 2016 XF компанията е готова да превърне спортния блясък в пари
Jaguar съвсем наскоро успя да се върне на голямата автомобилна сцена с F-Type спортния седан Jaguar XE. Сега компанията е твърдо решена да превърне спортния блясък в истински пари, благодарение на излизащия през 2016 г. Jaguar XF. По-голям от спортния си събрат, XF е и достатъчно практичен, за да влезе в директна конкуренция с немските автомобилни титани BMW, Audi и Mercedes Bentz, които са стожерите в класа на луксозните седани.
За да се състезава с утвърдените марки, новият Jaguar не трябва да бъде просто добър, а уникален. 2016 XF ще бъде продаван под новия рекламен слоган "Направете колите по-евтини". По първоначални данни луксозният седан ще стартира с начална цена от поне 5000 долара по-малко от другите автомобили в своя клас и с безплатна регулярна поддръжка в сервизите на Jaguar (не е уточнено за какъв период от време). Очаква се 2016 XF да бъде и доста по-евтин за каране. Той идва с 2.0-литрово турбо – бързо и много, много тихо. Комбинирано с тяло, което е с 11% по-леко от това на предшествениците си и с 2.0 литров Supergarged V6 двигател (има и дизелова версия на автомобила), Jaguar XF определено ще е един от кралете на пътя.
Колкото до дизайна – подобрения има и в екстериора, и в интериора на автомобила. XF е малко по-къс и малко по-нисък от предшественика си 2015 XF. Това му придава по-агресивна визия и по-голям шанс за комерсиален успех, тъй като се приближава до наложения стандарт в класа на луксозните седани. Интериорът е разширен значително, а новото табло е с огромна инфотеймънт система. Изисканият кожен салон е подчертан с елегантни сребърни елементи, а детайлите са изпипани до съвършенство.
Ще може ли обаче новият седан на Jaguar наистина да се състезава с немските автомобили в този клас? Като екстериорен дизайн и интерфейс на инфотеймънт системата, той определено се доближава до тях. Големият въпросителен е как ще се държи на пътя.
Новият Passat идва с подобрена визия
Обявяването на новия Passat бе леко заглушено от бушуващия в момента скандал с Volkswagen, но все пак успяхме да видим някои впечатляващи детайли. И екстериорът, и интериорът на автомобила са подобрени значително.
2016 Passat идва с изчистен дизайн на таблото. Новата инфотеймънт система поддържа Aplle CarPlay, Android Auto и Mirror Link. С избора на определени опции пасажерите ще могат да се насладят и на загряващи се седалки.
Най-интересните новини са около R-Line Passat, който ще се появи на пазара с по-големи 19-инчови гуми, елегантни черни линии по дължината на автомобила и уникални рокерски панели. Обявените двигатели са същите като на предшественика му – 1.8-литров турбо четири цилиндров и 3.8-литров V6. Дизеловата опция е 2.0-литров TDI, но тя ще се появи за продажба на по-късен етап.
Цената за базовата версия на автомобила с 1.8 турбо четири цилиндровия двигател е 22 440 долара.
Хибридът на Toyota още по-икономичен
На автосалона във Франкфурт Toyota обяви най-новото попълнение в хибридната серия автомобили. Новият кросовър Toyota RAV Hybrid ще харчи под 4.9 л гориво на 100 км и излиза на пазара със система за рекуперация на топлинната енергия. Версията, представена във Франкфурт, е за Европа. Американската беше обявена още през април, но без официална информация от Toyota за характеристиките на автомобила. Сега вече е известно, че в силовия му агрегат влизат 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електромотор и комплект никел-метал хибридни батерии. Общата мощност на задвижващата система е 197 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Моделът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спиране. Хибридният кросовър може да рекуперира не само кинетичната, но и топлинната енергия, отделяна от агрегата. Аналогична система се използва и от болидите във Формула 1, съобщават от Investor.bg
В зависимост от нивото на оборудване, хибридният RAV4 ще се предлага както с предно предаване, така и със система 4х4. Във втория случай ще се поставя електромотор на задната ос, който ще подпомага придвижването при хлъзгава настилка и потеглянето от място. Мощността на този двигател е 68 к.с.
Източник: http://m.standartnews.com, 22.09.2015г.