Jaguar хвърли ръкавица на Audi и Mercedes

 

Новият автомобил ще е с поне 5000 долара по-ниска начална цена

С 2016 XF компанията е готова да превърне спортния блясък в пари

Jaguar съвсем наскоро успя да се върне на голямата автомобилна сцена с F-Type спортния седан Jaguar XE. Сега компанията е твърдо решена да превърне спортния блясък в истински пари, благодарение на излизащия през 2016 г. Jaguar XF. По-голям от спортния си събрат, XF е и достатъчно практичен, за да влезе в директна конкуренция с немските автомобилни титани BMW, Audi и Mercedes Bentz, които са стожерите в класа на луксозните седани.

За да се състезава с утвърдените марки, новият Jaguar не трябва да бъде просто добър, а уникален. 2016 XF ще бъде продаван под новия рекламен слоган "Направете колите по-евтини". По първоначални данни луксозният седан ще стартира с начална цена от поне 5000 долара по-малко от другите автомобили в своя клас и с безплатна регулярна поддръжка в сервизите на Jaguar (не е уточнено за какъв период от време). Очаква се 2016 XF да бъде и доста по-евтин за каране. Той идва с 2.0-литрово турбо – бързо и много, много тихо. Комбинирано с тяло, което е с 11% по-леко от това на предшествениците си и с 2.0 литров Supergarged V6 двигател (има и дизелова версия на автомобила), Jaguar XF определено ще е един от кралете на пътя.
Колкото до дизайна – подобрения има и в екстериора, и в интериора на автомобила. XF е малко по-къс и малко по-нисък от предшественика си 2015 XF. Това му придава по-агресивна визия и по-голям шанс за комерсиален успех, тъй като се приближава до наложения стандарт в класа на луксозните седани. Интериорът е разширен значително, а новото табло е с огромна инфотеймънт система. Изисканият кожен салон е подчертан с елегантни сребърни елементи, а детайлите са изпипани до съвършенство.

Ще може ли обаче новият седан на Jaguar наистина да се състезава с немските автомобили в този клас? Като екстериорен дизайн и интерфейс на инфотеймънт системата, той определено се доближава до тях. Големият въпросителен е как ще се държи на пътя.

Новият Passat идва с подобрена визия

Обявяването на новия Passat бе леко заглушено от бушуващия в момента скандал с Volkswagen, но все пак успяхме да видим някои впечатляващи детайли. И екстериорът, и интериорът на автомобила са подобрени значително.
2016 Passat идва с изчистен дизайн на таблото. Новата инфотеймънт система поддържа Aplle CarPlay, Android Auto и Mirror Link. С избора на определени опции пасажерите ще могат да се насладят и на загряващи се седалки.
Най-интересните новини са около R-Line Passat, който ще се появи на пазара с по-големи 19-инчови гуми, елегантни черни линии по дължината на автомобила и уникални рокерски панели. Обявените двигатели са същите като на предшественика му – 1.8-литров турбо четири цилиндров и 3.8-литров V6. Дизеловата опция е 2.0-литров TDI, но тя ще се появи за продажба на по-късен етап.
Цената за базовата версия на автомобила с 1.8 турбо четири цилиндровия двигател е 22 440 долара.

Хибридът на Toyota още по-икономичен

На автосалона във Франкфурт Toyota обяви най-новото попълнение в хибридната серия автомобили. Новият кросовър Toyota RAV Hybrid ще харчи под 4.9 л гориво на 100 км и излиза на пазара със система за рекуперация на топлинната енергия. Версията, представена във Франкфурт, е за Европа. Американската беше обявена още през април, но без официална информация от Toyota за характеристиките на автомобила. Сега вече е известно, че в силовия му агрегат влизат 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електромотор и комплект никел-метал хибридни батерии. Общата мощност на задвижващата система е 197 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Моделът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спиране. Хибридният кросовър може да рекуперира не само кинетичната, но и топлинната енергия, отделяна от агрегата. Аналогична система се използва и от болидите във Формула 1, съобщават от Investor.bg
В зависимост от нивото на оборудване, хибридният RAV4 ще се предлага както с предно предаване, така и със система 4х4. Във втория случай ще се поставя електромотор на задната ос, който ще подпомага придвижването при хлъзгава настилка и потеглянето от място. Мощността на този двигател е 68 к.с.

Източник: http://m.standartnews.com, 22.09.2015г.

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…