Къде и защо се ръкопляска при кацане (без да става дума за България)

Летейки от Ню Йорк за Ню Орлиънс за отбелязването на Марди гра се натъкнахме на нещо необичайно: при приземяването на самолета хората започнаха да ръкопляскат.

Така започва репортаж по темата американското издание за пътувания Travel + Leisure. Явно авторите му никога не са пътували от и за България, което обяснява и защо в описанието на подобни "необичайни" практики не са включили тази страна.

Такава необичайност се случила и на визуалния редактор на изданието Ейми Шеленбаум, когато се приземила в Ямайка, на път обратно при приземяването на нюйоркското летище JFK не се случило същото.

Къде и защо се случва това – от изданието попитали стюардесата с осемгодишен опит и автор на блог за живота на въздушните служители Кара Мълдър. Тя разказва, че при полетите до Ню Йорк повечето пътници са тръгнали по работа или се прибират у дома докато при тези към Лас Вегас повечето отиват да се забавляват, така че в 80% от случаите те ръкопляскат при приземяване.

Мълдър разказва, че често става свидетел на ръкопляскане, когато пътува по типично туристически маршрути – Лас Вегас, Хавай, Ню Орлиънс. "Винаги съм смятала този навик на пътниците за досаден", споделя тя.

На въпрос дали смята, че тази реакция на пътниците е знак за одобрение на уменията на пилота, тя отговаря отрицателно, макар да признава, че понякога това е така, когато става дума за приземяване при лоши метеорологични условия.

Мариса Робъртсън-Текстър, автор на публикации за храна и пътувания, пътува активно от дете и е излитала и кацала вече от поне 200 различни летища. Тя обаче никога не станала свидетел на ръкопляскане докато не отишла в Пуерто Рико. За нея това се превърнало в прелюдия към "магията", каквото е за нея тази страна. Местна жителка й обяснила, че сънародниците й винаги ръкопляскат, когато се прибират у дома. След този случай Робъртсън-Текстър установила, че ръкопляскането се случва в страни, където хората се прибират след работа зад граница, където се наложило да отидат по политически или икономически причини. Така станала свидетел на ръкопляскане при приземяване в Москва, Дъблин, Бали, Мексико сити, Мианмар, Италия, Казахстан и Тайланд.

Според Мълдър зад това явление стои и социално-икономически фактор – ако летиш често, няма да ръкопляскаш като се приземиш. Което вероятно и обяснява, защо редовните пътници се дразнят, допълва изданието и напомня, че неотдавна в своя публикация по темата британският таблоид "Дейли мейл" описва това явление като "смехотворно".

Стюардесата си дава сметка, че тук става дума и за културен феномен – тя не може да си спомни парижани или скандинавци да аплодират при кацане у дома. Също смята, че значение за това има и начинът на живот на отделните нации – доколко техните представители са общителни. "Скандинавците имат от 6 до 8 седмици ваканция годишно, което им дава възможност да пътуват по-често из Европа със самолет отколкото с влак.

Тя е забелязала също, че този навик или липсата са му в пряка връзка с това дали дадени хора принадлежат към богата нация, какъв е техният живот. "Ако някой се прибира у дома след дълъг период на емиграция и очаква да се събере със семейството си, напълно понятно е при кацане да започне да ръкопляска при пристигане", казва тя.

Източник : www.dnevnik.bg

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]

Автомобилен транспорт

Руска тройка на върха

Днешната, втора част от маратонския етап би могла да компенсира онези, които са били предпазливи вчера, през първата част. Освен удоволствието от преминаването на пясъчните, а след това и на […]

Автомобилен транспорт

DAKAR 2021 – второ действие

Равносметка на останалите в надпреварата след „ходенето по мъките“ от предишните 6 дни: в Етап 7, Хаил – Сакака, днес потеглиха 88 мотоциклетисти (96 стартираха в Етап 1), 14 (16) […]