Старият скандален директор на аеропорта Пламен Станчев се завръща, а сегашният Щерионов ще оглави въздухоплавателната администрация.Поредната порция кадрови промени в държавна структура направи служебният транспортен министър . След поредица уволнения на управленски кадри в БДЖ и Национална компания „Железопътен транспорт“ дойде ред и на въздушния транспорт. Досегашният изпълнителен директор на „Летище София“ Христо Щерионов е назначен за главен директор на „Гражданска въздухоплавателна администрация“, а след заседание на съвета на директорите на „Летище София“ за изпълнителен директор е избран Пламен Станчев, който бе шеф на летището и между 2006 г. и 2010 г. и името му се свързва с редица скандали. Мотиви за рокадата не се посочват. В съобщението се изтъква само, че Щерионов е специалист с дългогодишен опит в авиационния сектор, а по време на неговото управление софийското летище е „постигнало значително увеличение на обслужените пътници и ръководството на министерството очаква от него подобни добри резултати и на новата му позиция“. Досегашният директор на въздухоплавателната служба Иван Иванов пък ще оглави дирекция„Авиационна безопасност“ в същата администрация.Пламен Станчев бе директор на столичното летище между 2006 и 2010 г. Той бе отстранен от директорския пост на летището от първото правителство на ГЕРБ след редица проверки от няколко институции за дейността на летището. Инспекции на Агенцията за държавна и финансова инспекция от 2009 г., одити на транспортното министерство от началото на 2010 г. и на Комисията за защита на конкуренцията откриха сериозни нарушения от страна на ръководството, ощетили бюджета с милиони.Стана ясно, че дружеството тенденциозно се управлява неефективно, след като държавата вложи над 300 млн. лв. в изграждането на нов терминал и писта. Одитите разкриха, че в периода на управление на Станчев на столичната аерогара е регистрирана серия от злоупотреби, които ощетяват дружеството с десетки милиони. Обхватът е широк – от организациятана обществените поръчки, през несъбиране и неправомерно разсрочване на летищните такси до ограничаването на свободната конкуренция.Така например летището не е събирало надлежно таксите, които по същество са публични държавни вземания. Разсрочвало ги е без разрешение и на практика е извършвало държавна помощ. През лятото на 2016 г. досегашният директор Щерионов оповести, че националният авиопревозвач „България ер“ все още дължи 47.2 млн. лв. на „Летище София“, а погасителният план предвижда те да бъдат изплатени до края на 2021 г. Резултатите от проверките бяха изпратени на прокуратурата, но типично в стила на държавното обвинение резултати от това не е известно да има.
Източник : www.crossdisplay.bg