Как да пътуваме в метрото?!?

Ако част от столичните пътници влязат в подземната железница на Лондон, Токио или Москва, тях просто ще ги смажат.

Вече 17 години софийското метро обслужва жителите и гостите на столицата. И докато в самото начало около 150 000 души ползваха ежедневно подземната железница, то днес цифрата вече скача на над 300 000, а към 2018 година, когато ще бъдат пуснати нови линии и метрото ще обхване още по-голяма част от града, в мотрисите всеки ден ще се возят половин милион души.
 
Колкото и да е странно обаче, 17 години част от пътниците, ползващи този тип градски транспорт, не владеят простичките правила, които биха улеснили както тяхното придвижване в метрото, така и това на останалите хора. И така биха си спестили доста сутрешното напрежение и не биха отишли на работа или не биха подходили към делата, които трябва да вършат нервни, ядосани и с омраза към целия свят. Затова предлагаме на редовно ползващите столичното метро, както и на тези, които за пръв път ще го ползват, няколко простички съвета.
 
Няма да им казваме как и откъде да си купят карти или билети, тъй като все пак вярваме в интелигентността на българина. Тук дори не става дума за това къде и как се слагат билетчетата и магнитните карти, за да може човек да премине през стъклените вратички или металните въртележки и да слезе в метрото. Тук става дума за онези простички указания, които често са въпрос само на възпитание и може би … на малко опит с градския транспорт.
 
Бутането и блъскането в подземната железница особено в пиковите часове също е част от ежедневието. То няма как да се избегне. По-скоро става дума за онези пътници, които ходят като костенурки, които, излизайки от мотрисата, започват изплашено да се оглеждат къде е изходът, заставайки точно до вратите й, така че пречат както на излизащите, така и на влизащите във влакчето пътници. Е, никой не се е родил научен къде точно е изходът към мола примерно на спирка „Европейски съюз" и е нормално, ако не си ходил с метро, да се огледаш и да прочетеш табелите. Но далеч по-удобно е да направиш това в средата на перона, а не веднага, като излезеш от мотрисата.
 
И още едно важно указание – влизайки в метрото, не заставайте пред вратата, защото зад вас все пак влизат и други хора. Все пак влакчето не е само и единствено за вас. В този момент то може да се ползва от още 100 души, а други 2000 чакат да се чакат в останалите вагони. И тъй като бавното придвижване на някои пътници често е доста изнервящо, им напомняме, или пък ако не знаят, вече да знаят, че по правило на ескалатора се застава от дясната страна, така че лявата половина да е свободна за тези, които искат да слизат или пък да се качват по-бързо.
 
И моля, не се сърдете, ако някой гневно ви избута от лявата страна – там просто не ви е мястото. Ако всички тези придвижващи се едвам-едвам пътници един ден се окажат в метрото на Лондон, Токио, Париж или Москва, те със сигурност ще бъдат пометени, смачкани и стъпкани от тълпата. Защото в подземната железница няма време за мотаене. Там трябва да се реагира бързо. И защото пътуването с метро, освен удобство, означава и култура на придвижване. Ясно е, че нито у нас, нито по света ще може да бъде решен въпросът с блъскането и грубото навлизане в личното пространство. В градския транспорт си ставаме особено близки. Е, понякога е приятно, друг път не особено.
 
Макар че наскоро дизайнери изобретиха специална жилетка срещу блъскането в метрото, която представлява пластмасова броня, снабдена с дълги гъвкави шипове. Те не могат да нанесат сериозна вреда на околните, но са достатъчно остри, за да ги държат на разстояние. Тези жилетки са от жизнена важност най-вече за японците, тъй като в метрото в Токио те се тъпчат буквално като сардини. И понеже железницата в японската столица едва побира 10-те милиона, които я ползват, властите наеха хора, чиято работа е да бутат пътниците навътре в мотрисите, за да се затворят вратите. Така че, софиянци, от бутане и блъскане спасение няма, но ако ходите твърде бавно в метрото, рискувате просто да ви смачкат. И то в най-добрия случай. В лошия, например в Токио, просто няма да оцелеете.
Източник: Vsekiden.com
Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]