Как върви строежът на метрото в София?

Близо 40% от най-новото разширение между метростанциите „Джеймс Баучер“ и бъдещата „Витоша“ вече е готово. Работниците изкопават по около 3 метра на ден. В тунелите досега не е влизала телевизионна камера. Репортаж на Нова тв показва как става това.
 
 
 
„Копае се с багери, които са по-различни от тези, които се виждат на повърхността, но все пак са багери. Слагат се метални рамки и след това – пръскан бетон с този робот”, разказва инж. Ангел Джоргов, експерт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.
 
На инженерния език на Ангел, който вече няколко години отговаря за строителството на отделни участъци от метромрежата, това се нарича „нов австрийски тунелопробивен метод“.
 
Има машина, която набива 12-метровите метални тръби. Така че по тях впоследствие да бъде инжектиран бетон и цялата конструкция да се укрепи, преди да се изнесе земната маса.
 
Копае се от двете страни на подземния участък. Всеки от екипите изкопава средно по метър и половина на ден. Подземната среща на багерите и работниците е планирана до края на този месец. А междувременно в южния край на разширението скоро ще гради още една мегаструктура – станция „Витоша“.
 
Така изглежда една от най-големите станции, строени за софийското метро. Това е нейният край. Зад него има около 30-40 метра земна маса, която все още не е прокопана, за да свърже станцията с тунела. Стените и покрива на съоръжението са готови. Частично е изградено и дъното.
 
„Както виждате, вече работим по вътрешните конструкции на метрото. Там, където след една година ще има пътници, вече са готови перонните плочи”, обяснява инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.
 
Точно след една година новият тунел и станцията трябва да поемат своя дял от софийския пътникопоток. Очаква се над 25 000 души да се възползват от поредното разширение на метромрежата. Цената на километър подземен път е 16 милиона лева. За да се спазят сроковете, по проекта работят близо 150 души. В тунелите работата е с 24-часов цикъл, а по станцията се строи на две смени. На повърхността пък вече се оформя новият облик на булевард „Черни връх“ – с по три ленти в посока.
 
„Сега се надяваме на първи септември целият булевард с кръстовището със „Сребърна“ да пуснем движението в пълния му габарит”, казва инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.
 
За мащабите на страната софийското метро е една от забележителните мегаструктури. В момента са построени 36 километра линии и 31 метростанции. Всеки ден близо 400 000 софиянци потъват под земята, за да излязат до своето училище или до работно място. С своя пълен капацитет след години мрежата ще порасне двойно и ще облекчи трафика в столицата с над 1 милион пътници дневно.
 
Източник: ТРУД
Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]