КАТ най го бива да дава безумни идеи

 

Предложенията на МВР за наказания на шофьорите приличат повече на предизборно говорене

Представете си следната ситуация – гражданинът Х пътува по магистралата. На места на аутобана по някаква причина – лоша настилка, ремонт и т.н., има ограничение на скоростта от 120 км/ч, но нашият герой преминава със 182. Той управлява нова, мощна кола, не е осъждан, има солидна професия и семейство, платил си е данъците. Екипът на КАТ бди, както обикновено, снима нарушението и процедурата се задвижва. А според най-новите предложения на МВР тя трябва да завърши със затвор за виновника.Някой сигурно ще каже – този, който кара със 180 или 190 км по магистралата, си е за затвора. Може и да е прав, въпрос на гледна точка. И сега подобно провинение се наказва със сериозна глоба, която може да бъде вдигната още. Както всъщност е в почти всички нормални държави, където санкциите са не само големи, но и често се определят от доходите на провинилия се. В затвора обаче не се влиза.В същото време гражданинът Y кара в населено място, където ограничението обикновено е 50 км/ч, със 100. Нарушава всякакви правила и създава предпоставки за инцидент. Същият този човек има 3 (поне) неплатени акта, книжката му е отнемана по-рано, а колата му е на 25 години и само бог знае как и къде преминава през технически преглед. Та, този гражданин Y също е засечен от бдителните органи и срещу него започва процедура. Тя обаче ще завърши само с глоба. И той ще се отърве, за разлика от X, който би трябвало да влезе зад решетките.Всичко това може да стане факт, ако новите предложения на МВР за наказания, с които да бъдат озаптени безумците по пътищата, бъдат приети. Факт е, че санкции за виновните трябва да има, но точно тези, които се предлагат, повече приличат на предизборна агитация Или пък на отчитане на дейност. А може би пък е поредното подмазване на премиера, който преди дни сам поиска крути мерки срещу нарушителите на пътищата. Нищо че самият той в края на 2011 г. настоя за вдигане на максималната скорост по магистралите от 130 на 140 км/ч. "140 км/ч е една прилична и икономична скорост за модерните автомобили. Който иска – да си кара със 110-120 км. Вдигаме горния праг, за да не бъдат санкционирани шофьорите. Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км/ч? Просто новите автомобили не могат да стигнат до 5-а, 6-а скорост на тази магистрала, а на нея стоят катаджии и ги глобяват", мотивира се тогава Бойко Борисов . Самият той обича високите скорости и това също не е тайна.Високата скорост е опасна, спор няма. Но не по-малко опасна е и ниската скорост, когато в колата има неподготвен шофьор. Или такъв, който си е купил книжката и е седнал зад волана. Факт е, че и сега в интернет пространството има обяви, които предлагат на желащите да си купят свидетелство за правоуправление. При това то може да е напълно редовно, което значи, че трябва да е вписано в регистрите на КАТ. Същият този КАТ, който сега дава идеи. Една от тях е със затвор да се наказват и тези, които участват в гонки на пътя. Няма лошо, но е много интересно как полицията ще прецени кога става дума за гонка, за обикновено превишаване на скоростта или за изпреварване. Да не говорим, че често тези, които се състезават, дори не се познават. Срещат се на някой светофар и решават да видят чия кола върви повече. Оттам нататък е въпрос на договорка кога, къде и как ще премерят сили. И как ще се разбере кой от двамата е организаторът на гонката, който ще лежи в затвора.Общо взето всички тези предложения, ако евентуално бъдат приети, приличат също и на поредната безсмислена война, която държавата ще поведе срещу народа си – в случая шофьорите, които сигурно са половината от населението. Задача на КАТ е да контролира случващото се на пътя, но за да стане това, първо трябва накара своите служители да работят по правилата на нормалните европейски държави. Извинете, но да се крият на сянка през лятото само и само, за да снимат някой нарушител, е просто скатаване от работаЩе дам следния пример – аз живея в краен квартал на София. Почти всяка вечер ми се налага да прибирам дъщеря си от училището, което е на около километър от дома. По-често предпочитам да запаля колата, като минавам през 2-3 възлови кръстовища. Познайте дали там има и една полицейска кола (камо ли на КАТ). В същото време обаче на правата отсечка пред блока ни почти всяка вечер разни "герои" си устройват надпревара и като по чудо все още няма нито един сгазен. Има обаче един стълб на светофар, на който е залепен некролог на младо момче, загинало именно тук. И той явно не стряска младите зад волана, които не вярват, че на тях може да се случи. Познайте дали някой проверява многобройните сигнали за гонки по различни столични булеварди.Затова КАТ и МВР преди да дават акъл как трябва да се наказват шофьорите, е по-добре да се оправят със своите вътрешни проблеми. Не става дума само за корупцията, която не е тайна, че при тях все още е на ниво. Нека понаучат малко пътните полицаи как да се държат с хората, да им създадат необходимите условия – като ги снабдят с компютри или таблети, с които да имат достъп до базата данни. И като ме спрат, да не се държат сякаш съм им враг. Не – не съм, но пък съм един от тези, с чиито данъци им се плащат заплатите.Впрочем, тези предложения на униформените напълно логично срещнаха съпротива и от главния прокурор. Факт е, че на българина трябва да му се бръкне в джоба, за да усети за какво иде реч. Само че глобата трябвада бъде налагана по възможно най-бързия начин, както е в някои съседни държави. Свалянето на номерата на колата също е добра опция – отиваш в пощата или банката, плащащ си санкцията, връщаш се, взимаш ги обратно и продължаваш. Всичко това може да стане само с по-голямо присъствие на полицаи на пътя.Най-интересното е, че в експертната група, която предлага всички тези промени, има само представители на "органите". А те са доказали, че често губят представа за случващото се в реалния свят. Далеч по-нормално бе в тази група все пак да има и експерти по безопасност, професионални шофьори или инструктори. Изобщо хора, които могат да предложат нещо по-сполучливо.***Текст под снимкаКатаджии на пътя се виждат предимно при обявяваните 24-часови акции за контрол на скоростта. През останалото време те по-често са незабележими.

http://www.crossdisplay.bg, 07.10.2015г.,
Сега

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]