Кибер физическите системи променят морския транспорт

Дронове, технологии за отдалечен мониторинг и кибер сигурност бяха част от темите на DNV GL Innovation Day в Сингапур. Над 120 корабособственици, мениджъри, представители на производствени компании, складови бази и други участваха в събитието. Целта му бе да предостави поглед върху дигиталните решения, създаващи стойност, в сферата на морския транспорт. DNV GL предлага различни софтуерни системи и техническа подкрепа за корабната, петролната и газова и енергийната индустрия. Компанията оперира в повече от 100 държави. DNV GL – Maritime е дъщерна компания, която подпомага морската индустрия. Тя инвестира в проекти, чрез които да се разработят различни решения за подобряване на процесите. "В DNV GL постоянно се стремим да си сътрудничим с клиентите си, за да ускорим внедряването на иновации, които решават големите проблеми пред водния транспорт", казва Стийн Бродсгард Лунд, регионален мениджър за Югоизточна Азия, Индия и Океания в DNV Gl – Maritime. Началото на Деня на иновациите бе дадено от Пиер Сам, който представи вижданията на компанията за технологичното развитие на водния транспорт до 2025 г. Сред тенденциите след 10 години ще бъде навлизането на кибер физически системи. Те се състоят от физически компоненти, които могат да бъдат проследявани, контролирани и оптимизирани от умни сензори, високотехнологичен софтуер и задвижващи устройства. "Съвременните кораби стават високо автоматизирани и са все по-зависими от софтуерно базирани системи за контрол. Машините на плавателните съдове ще приемат първи този начин на управление", твърди Сам. Той допълва, че софтуерните системи ще заемат място и в навигацията, което ще увеличи ролята им при известяването на извънредни ситуации и предлагането на възможни решения.
Инспекция с дронове След успешните тестове с дронове, които да проучват състоянието на корабите, от DNV GL обявиха, че технологията им позволява да контролират плавателни съдове на далечни разстояния. Компанията е разработила собствен вид летателни апарати, които най-ефективно да се справят с поставените им задачи. Технологията намалява времето, увеличава сигурността и свива разходите.  Дигитален близнак По време на събитието бе представено и решението Digital Twin (Дигитален близнак). Това е дигитално копие на всички процеси на кораба, което позволява отдалечен мониторинг. Така новите системи, като инсталиране на нова версия на софтуера, могат да бъдат изпробвани първо дигитално, а след това да бъдат внедрени и в реална работна среда.Добри практики за кибер сигурност С навлизането на технологиите кибер сигурността става все по-важна. Заедно с клиентите си DNV GL е разработила добри практики за справяне с дигиталните заплахи. Сред предложените решения за такива за справяне с несигурността в корабоводенето с електронни карти – ECDIS, манипулирането на AIS данните, а също така и заглушаването и подправянето на GPS сигнали и други сателитни системи. В изготвения документ има и предложения как корабособствениците да оценят готовността на екипажа и системите на кораба.Системи за управление на корпуса В Деня на иновациите бе представена и система, която използва 3D модел на плавателния съд, за да оцени целостта му. Сред позитивите на такава система са възможността за намаляване цената за поддръжка, увеличаване живота на кораба, както и по-добра видимост върху състоянието на корпуса и неизправностите.Системата за активен мониторинг VERIF-EYE е система, чрез която компаниите могат да извършват активен мониторинг на състоянието на кораба в реално време. Тя осигурява по-бързо подаване на данните и по-голяма прозрачност на процесите по време на инспекцията.
Източник: с.Логистика
Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]