Тестове тек пътнически автобус по релси се състоя в Китай в град Qinhuangdao, 300 км източно от Пекин по затворена писта от около 300 метра. Дължината на автомобила е 22 m, ширина – 7,8 м и височина -. 4.8 m, като автобусния двигател се захранва от батерии, които могат да се презареждат нпо протежение на трасето. Премиерата на този необичаен транспорт създаде фурор в интернет благодарение на футуристични дизайнерски тенденции. По мнението на създателите, новото превозно средство трябва да отърве местните жители от задръствания по улиците и блъсканиците в метрото. Автобусът с електрически мотор може да транспортира около хиляда пътници, които го прави реална алтернатива на метрото . Кабината на автобуса, колкото е възможно е повдигната над земята и леки автомобили могат да преминават директно под автобуса в два реда. Предвижда се, тестовете да продължат една година и половина, след което автобусът ще бъде въведен в редовна експлоатация в пет китайски градове.
Според китайската агенция “Синхуа”, на портала може да се движи автобус по улиците на града, но само по специални релси, разположени по краищата на пътя. Само една кабина може да побере до 300 пътници. Но все пак, ако се съди по demovideo, се планира, че ще има две допълнителни придържам към превоза на главата. Според един от инженерите на проекта, това означава, че и двете транспорт на бъдещето ще бъде в състояние да се движи около хиляда души.
Основната задача на автобуса – да се гарантира доставката на пътници без да се създават задръствания: изпревари автомобилистите автобус портални могат да се управляват директно под него, ако е необходимо. Разбира се, тази възможност лишени от големи камиони – да се повиши дори по-висока кабината няма смисъл, защото на неизправности на пътни надлези на. За удобство на участниците в пътното движение са разположени от двете страни на действителните светлините на автобуса.
Премества автобус на конвенционалните джанти 16, и водещата са осем чифта железопътни колела. Поради факта, че транспортът трябва да бъде на железопътни релси, тя изглежда като хибрид автобус с влак и не може да се отклони от курса. За да се влезе вътре, пътниците ще трябва да използвате специален висок платформа.
Максималната скорост автобус – 45 км / ч.
В допълнение към борбата със задръстванията се очаква, че стартирането на TEB-1 ще помогне за намаляване на годишния разход на гориво от 800 тона и емисиите на въглероден двуокис – .. 2,5 тона Това е особено вярно за Китай, където въздухът (както и в много големи градове) изключително замърсена поради изобилието на машини и промишлените емисии. В допълнение, поради високия капацитет на проекта се очаква да се намали натоварването на метрото.
Заради скептицизма на някои експерти, които веднага започнаха да говорят за високо възможността за бъдещи аварии с автобус, беше решено на първо да го тествате отделно от градския поток на специални писти. Тестове раси на дълги разстояния ще започнат само през следващата година. Подробности за това как автобус-портала интегрирани в градската среда, все още. Най-вероятно, десктоп серия автобус до градските власти ще трябва да оборудва съществуващите улични релсите или е необходимо да се изгради нов път вече обмисля допълнителни изисквания.
Известно е, че Qinhuangdao – един от петте града, които са сключили договори с Дружеството за развитие на технологиите, за да започне пилотен проект да стартира TEB-1. Като представители на компанията, всеки автобус ще струва около $ 4.5 милиона. И ако всичко върви по план, в серията, той може да навлезе на пазара през следващата година и половина. Проектът вече е станала интересуват от Бразилия, Франция и Индонезия.
Източник : www.gazeta.ru