Прогнозите на Boeing сочат, че броят на пътническите и товарни самолети в търговска експлоатация в Китай ще се увеличи над два пъти до 2043 г., като в рамките на следващите 20 години в страната ще бъдат доставени 8830 нови самолета. Това представлява значително увеличение спрямо миналогодишната прогноза на компанията, която предвиждаше доставка на 8560 самолета за същия период.
Новите прогнози показват, че приблизително една пета от всички доставки на нови пътнически и товарни самолети в света ще бъдат предназначени за Китай, който ще се утвърди като най-големият авиационен пазар в света, с годишен ръст над средното – 5,2%.
Около 40% от новозакупените самолети ще заменят стари машини, които имат по-ниска ефективност на горивото.
Boeing остава основен клиент на китайската авиационна индустрия, като над 10 000 от нейните самолети използват компоненти, произведени в Китай.
Въпреки това, голяма заплаха за компании като Boeing и Airbus е възможността този огромен пазар да бъде частично удовлетворен от местно производство. Първият изцяло китайски пътнически самолет Comac C919 вече е в експлоатация на вътрешния пазар, като са поръчани над 1000 броя, включително и товарна модификация.
Моделът C919 е аналог на изключително популярните Boeing 737 Max и Airbus A320neo. Основното предизвикателство пред него в момента е сертификацията му за използване над западните държави, като се очаква това да се случи по отношение на Европейския съюз през 2025 г.
Ако C919 се окаже успешен както в Китай, така и на международния пазар, е вероятно да бъде последван и от други изцяло китайски модели, които ще се опитат да отговорят на нарастващото търсене.