Китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing получи зелена светлина за тестове на автономни автомобили в Калифорния, САЩ, предава Financial Times.
Това се случва, след като американският стартъп Uber бе принудена да прекрати програмата си за тестване на самоуправляващи се коли в Северна Америка, когато автономно возило на компанията блъсна и уби човек през месец март тази година в Темпи, Аризона.
Didi стана 53-ата компания, която получава разрешение за тестове на автономни системи в Калифорния.
Китайската компания отвори своя първи офис в Силициевата долина през миналата година, като се фокусира върху разработки на тема изкуствен интелект и сигурност. В центъра на Didi в САЩ работят над 100 души.
През тази година, без да се вдига много шум, Didi проведе тестове на автономни коли в Китай.
На местна почва компанията се конкурира с гиганти като Baidu, Tencent и Alibaba.
Didi разработва своята самоуправляваща се технология в партньорство с група автомобилни производители и доставчици, обединени в така наречената Didi Auto Alliance.
Чуждестранни партньори в този консорциум са Renault-Nissan-Mitsubishi, както и китайските подразделение на Toyota и Volkswagen.
Звеното на китайската компания в Калифорния се ръководи от Гонг Фенгмин, високопоставен експерт по киберсигурност. За Didi работи и Жаойинг Джиа, бивш инженер на Waymo – компанията за автономни коли на Google.
С оглед огромните инвестиции в автономни технологии, които правят почти всички големи технологични компании и автомобилни концерни, борбата за най-добрите специалисти в Силициевата долина е жестока.
Така например, през март 2017 г. Didi назначи Чарли Милър, бивш хакер от National Security Agency, който е работил по сигурността на самоуправляващите се коли на Uber.
Милър обаче се задържа на поста едва 6 месеца, само за да се присъедини към конкурентите от притежаваната от GM компания Cruise Automation, сочи справка с неговия LinkedIn профил.
Автономните системи имат потенциала да подобрят както сигурността, така и ефективността на услугите за споделен превоз, като Uber и Didi.
Въпреки огромните инвестиции и широкото медийно отразяване, засега автономните технологии не са доказали, че могат да предложат по-сигурно изживяване от живите човешки същества зад волана.
Към днешна дата лидер при самоуправляващите се коли изглежда е Waymо. Нейните автономни возила са изминали 5 млн. мили по обществената пътна мрежа и допълнителни 5 млрд. мили под формата на компютърни симулации.
Фаталната катастрофа с кола на Uber обаче повдигна множество въпроси относно това как изобщо автономните коли трябва да бъдат регулирани и тествани.
Според документи, с които Financial Times разполага, много от компаниите в Силициевата долина осигуряват едва няколкодневно обучение на техните тестови пилоти.
Източник: PROFIT