Кои са най-опасните пътни участъци в България?

Девет са най-опасните пътните участъци в България, в които има най-голяма концентрация на катастрофи с убити и ранени. Данните, изготвени от пътна полиция, обхващат периода за последните пет години и показват устойчивост на тенденцията.
 
Три от деветте опасни участъка са на пътя Русе-Маказа, който е с дължина 261 км, показва анализът, цитиран от „24 часа“.
 
Първият опасен участък е между Русе и Бяла, където на разстояние от 50 км има 7 места с концентрация на пътнотранспортни произшествия.
Между Велико Търново и Дебелец е другата инфарктна точка за шофьорите. Третият най-опасен участък е по същия главен път между Казанлън и Стара Загора.
Един от участъците с най-много катастрофи у нас е Кресненското дефиле по пътя Видин – Кулата. Там има още един рисков участък за шофьорите – при разклона за Драгичево и Рударци.
С голяма концентрация на ПТП е пътният възел при с. Български извор на пътя София – Велико Търново.
Най-опасният участък по главния път на Дуранкулак – Малко Търново е на входа за Варна откъм Златни пясъци. Сред рисковите отсечки от София до Варна е проходът Боаза край Търговище, където е отчетена повишена концентрация на катастрофи с жертви.
Деветият опасен участък е по второкласния път между Прохода на републиката и Гурково.
 
Статистиката на МВР показва, че от началото на годината до момента „войната по пътищата“ е взела 546 жертви, а ранените са над 7000. Само от началото на октомври при катастрофи са загинали 22-ма души, а 299 са пострадали. 
Източник: Икономика
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]