Идеята за създаването на тол системата е добра, каза пред БНР Койчо Русев – Председател на националната транспортна камара. Според него обаче най-сериозният пропуск е липсата на обществено обсъждане по темата, а отлагането цели да се скрият недостатъците на системата:
“Първо искам да кажа, че идеята за тол системата, да се плаща според това кой колко ползва и колко уврежда пътната мрежа, е правилна. В същото време обаче моята практика поне е показала, че когато трябва да се приемат някакви решения по определени въпроси и те засягат определена група хора и институции, нормално е преди да се пристъпи към конкретни действия всичко това да бъде обществено обсъждано. Смятам, че една от големите бели, нанесени на идеята да се реализира тол система в България, е резултат на това, че дълго време не беше известно какво се върши, как се върши, кога се върши и за какво става въпрос“.
В интервю за предаването “12+3“ той коментира още защо Държавната агенция се освобождава изцяло от планираната първоначална продажба на тол таксите и дали чак сега тя разбира, че няма капацитет за това:
“Имам достатъчно опит и съм разбрал, че чиновникът най-добре контактува с останалата част от обществото, когато няма отговорност пред него. Не може да е предвидено 900 човека да бъдат назначени, от които, доколкото получих информация днес, около 600 са назначени. Не можеш да купиш 150 автомобила – сериозни джипове с необходимото оборудване за хиляди левове, да похарчиш толкова средства, да дадеш приблизително 200 млн. за оборотни към системата и тогава да се намеси Народното събрание и да каже на тези чиновници, че трябва да започне обсъждането и да се види какво е становището на останалите или, както се казва, какво ще бъде отражението при прилагането на тази система“.