Командирът Иван Денев: Обучението на пилотите е скъпо, но много важно за националната сигурност

 

– Г-н Денев, защо скъпите хеликоптери на МВР, които по думите ви имат отлични характеристики, не се използват за спасяване на хора от наводнения, пожари и други екстремни ситуации?
– За тези нужди трябва национално финансиране за купуване на авиационни машини. Имаше опит с програмите на Евросъюза „Околна среда" да се купят хеликоптери за гасене на пожари, спасителни операции, опазване на околната среда и др. Това не се случи.
Хеликоптерите на авиоотряда са купени с пари от Еврофонда за наблюдение на общата еврограница, а не за други нужди на
България.
– Колко пилоти имате в звеното?
– Около 10 екипажа. Всички наши пилоти са завършили военния университет „Г. Бенковски" в Долна Митрополия. Служили са във военновъздушните и военноморските сили на МО. В момента имаме няколко курсанти, които са приети във военния университет „Васил Левски" по наша заявка за пилоти и инженери. Те трябва да попълнят след 3-4 години овакантяващите се места. Всяка година провеждаме летателен стаж с курсанти с цел, когато завършат, да бъдат пълноценни пилоти .
– Колко струва подготовката на бъдещите пилоти ?
– Обучението на пилотите е най-скъпият вид подготовка в системата на висшето образование поради високата цена на практическото обучение.
Тази година заделихме по 16 часа на курсант. Сами може да пресметнете колко струва това, като знаете, че един час моторесурс е 700 долара. Ако успеем до завършването им да осигурим по 100-150 часа на пилот, ще бъде добре.
Трябва да се знае, че подготовката освен парична има и друга стойност. Работата на държавните пилоти както в МВР, така и в МО е част от националната сигурност. Каква е цената на националната сигурност?! Може би най-точен отговор може да дадат сирийските бежанци, които бягат отродината си заради войната.

Източник: в-к Преса, 01.09.2014

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…