Концесията за летището падна заради двойка по финанси.

Лоши финансови резултати за последните години и неразрешен съдебен спор са вероятните причини за провала на концесията на Летище Пловдив. Това подозират работещи на аеропорта.

Както „Марица" писа, концесията за гражданското летище наскоро претърпя провал. В публичното пространство се спрягаха имената на двама китайски, един турски и един български бизнесмен, които щяха да се борят за 35-годишната концесия за летището. До изтичането на крайния срок – 19 септември за подаване на оферти, в Министерство на транспорта не бе подадена нито една.

От междинния финансов отчет на „Летище Пловдив" ЕАД става ясно, че за първото полугодие на 2016 г. дружеството няма значителни приходи,

нито печалба. Напротив, приходите му падат, като са отчетени 500 хил. лв. по-малко спрямо същия период за миналата година. Докато за първите 6 месеца на 2015 г. в аеропорта са влезли 2,1 млн. лв., са същия период на

тази година цифрата е 1,6 млн. лв. Освен това компанията трудно покрива разходите си поради което през миналата година започна да действа само денем с работно време до 22 ч. През 2014 г. пък бе намалена и държавната субсидия с около 20-25%. За по-малко от две години там бяха направени драстични съкращения. Към януари 2015 г. са работели 166 души, а към август 2016 г. на „Летище Пловдив" ЕАД се водят 96 щатни служители. Ситуацията в дружеството не е розова и заради висящо съдебно дело за перона, за който спорят съдружниците „Летище Пловдив" ЕАД и „Летище Пловдив" АД. От двете дружества твърдят, че имат документ за собственост за

спорния терен в съседство с терминала. Държавата в лицето на „Летище Пловдив" ЕАД се легитимира с акт за публична държавна собственост № 6835/16.07.2008 г., а частникът предоставя само констативен нотариален акт, и то на база свидетелски данни.

Положителното е, че летището успява единствено да минимизира загубата си, която през 2014 г. бе стигнала 1.2 млн. лв. През 2015 г се стопи до 330 000 лв., а сега е намаляла до 147 000 лв.

Освен това отчете добър зимен сезон през 2015/2016 г. Последната зимна чартърна полетна програма приключи със значителен ръст от 45% на обслужените самолети и пътници. Това се дължи на изпълнените общо 96 туристически чартърни полета от 9 авиокомпании до 7 дестинации, при 66 полета и 6 авиокомпании за същия период на предишния зимен сезон.

Източник : www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]

ЖП транспорт

Положението в железниците ни е трагично – не достигат кадри, заплащането е мизерно

март 17, 2023

Има критичен недостиг на кадри в железниците, а тези, които са останали получават заплащане доста под средното в страната. Тази констатация бе изведена на преден план по време на кръгла […]

Автомобилен транспорт

Започва стрителството на православен храм във ВТУ “Тодор Каблешков”

март 17, 2023

На 27 март 2023 г. от 11:30 часа ще бъде направена първа копка и полагане на основен камък на православен храм „Всички български светии“ в двора на Висшето транспортно училище […]