Кадиев: Корупцията в Автомобилна администрация – замитана и покривана от най-високо ниво?

"До Еврокомисията има сигнали (за нарушения в дейността на "Автомобилна администрация" – б.р.) от март 2015 година, сега сме март 2016 година. Това (бездействието по тези сигнали – б-р.) не може да стане без протекции. Вие журналистите трябва да стигнете до този, който го е протектирал. Цачева дължи отговори на тези въпроси", заяви Георги Кадиев.

Провокирана от думите му, малко по-късно по телефона се включи и председателят на парламента Цецка Цачева. "По повод заявеното от Кадиев – като председател на парламента имам отношение само към служителите по трудово правоотношение в парламента. Има груба манипулация", каза Цачева и спомена дело, което било прекратено на 24 март в СГС.

"За случая – контролът и работата на съответните служители да се търсят от министерството", разпореди се Цачева.

"Няма как да кадрувам в министерство. Г-н Кадиев причаква премиера Борисов по повод присъствието му в кабинета ми. Правителството с ДАНС провеждат такива акции. Изнесеното от Кадиев е груба манипулация", повтори Цачева.

"Нито официално, нито неофициално този господин (директорът на Автомобилна администрация – б.р.), има нещо общо с работата ми – няма такава система председател на парламент да предалага служители. Този човек съм го виждала един единствен път на мероприятие в Плевен", защити се шефката на 43-то народно събрание.

В студиото Кадиев обясни, че има определени изпитни центрове, които са близки до Агенцията и всеки малограмотен човек, който знае, че няма да може да си вземе книжката, му се подсказва къде да отиде.

"Всяка превозваческа фирма веднъж годишно минава на проверка, винаги може да направят проблем", обясни причината фирмите да плащат рекет на държавната агенция. "Най-важното е кой е сложил чадъра, над тези хора има политически чадър. Да отговаря Цачева, ГЕРБ-Плевен", призова политикът, подал сигнала за ДАИ.

Той предложи да бъде поканен бившия общински съветник Радослав Тошев, който само месец след назначаването си за шеф на Автомобилна администрация-Хасково сам напуснал поста. "Нека ви разкаже за корупционните практики в ДАИ, не е директор на дирекция, а е над него. Имам откъслечни сигнали, но нямам сигнал от Враца, Варна", каза Кадиев.

Следващият гост в студиото – Йонко Иванов Съюза на автомото преподавателите, каза: "За този чадър от осем години ходя по медиите".

Той е убеден, че възелът на корупцията е завързан на по-високо ниво. "Капацитетът на Цветанов (шефа на Автомобилна администрация – б.р.) не достига до такава висока квота, за да може да направи всички тези схеми. Това ме провокира да проведа разговор с него. В магазините по опашките, самите изпитвачи надигнаха, че им се дават задачки, пък не получават пари за това.

"Направи се нов правилник, с който се целеше да се махнат кадърните хора, да се назначат хора от по-старо време. От Пазарджик, Пловдив отиват хора в Габрово. Там се вижда как се сменяват таблетите (по време на изпит -б.р)", разказа Иванов. "Лоби от превозвачи и други структури, които дават насоките и тези насоки той трябва да ги изпълнява. Проблемът не е купуването на изпита по теория. Бяха сменени кадърните шефове на ДАИ, изпитвачи. Кому беше нужно да се съкрати състава на изпитвачите и да сложат хора", запита Иванов.

Кому е нужно да се пращат хора от София до Кюстендил, Враца, Варна, за да провеждат изпитите, пита Йонко Иванов. "До 5-та минута на изпита пред таблета седи момче, а на 7-та минута – момиче – сменяват си таблетите. Таблетът прави снимка през няколко минути. Всичко се знае, но някой има интерес да потулва", каза Иванов.

Той даде пример и с още едно неспазване на закона. През септември 2015 година били променени правилата за провеждане на изпит с  техника за шофьорски категории Б, Е. "Инвестирахме над 10 хил. лева. До ден днешен се изпитва по старата система – Цветанов устно им е разпоредил да се продължи изпита по старата система. Само в Русе и в Шумен се прави по новата система, която е съгласно закона", допълни Иванов.

Той повтори, че арестуваният шеф на ДАИ (бившето име на агенция "Автомобилна администрация" – б-р.) е бил уволнен като директор на плевенското подразделение. "След това се качи по-висока. Искахме шефа на ДАИ да е изборна длъжност, а не политическо назначение", каза Йонко Иванов.

Той предупреди, че и учебните автомобили могат да се включат на 13 април в протеста мотористите. "Не може книжката да струва 3-4-5 хил. лева. Вместо да арестуват Володя Киров (бивш шеф на ДАИ), отправят обвинения към мен. В друга медия ваш колега си купи книжка за по-висока категория", каза Иванов без да уточнява коя е медията и кой е служителят в нея.

Пред bTV  бившият зам.-директор на „Автомобилна администрация” Йордан Арабаджиев коментира, че членове на Съюза на международните превозвачи не са подавали сигнали за корупционни действия от страна на ДАИ.

Той отбеляза, че е изненадан от ареста на Цветелин Цветанов. Работил е с него и го познавал като спокоен и балансиран човек.

Арабаджиев смята, че случилото се ще бъде демотивиращо за служителите. Според него след такива скандали имиджът на „Автомобилна администрация” щял много трудно да се вдигне.

По думите на Йордан Арабаджиев обществото оставало с впечатлението, че това е една силно корумпирана структура, а там има прекрасни специалисти и честни хора.

Малко по-късно на редакционните мейли от депутата Георги Кадиев пристигна съобщение, което гласи, че при него продължават да пристигат сигнали, които са подавани към различни институции и са замитани под килима.

"Такава стройна организирана структура за рекет не може да съществува без политическа протекция на най-високо ниво. Надявам се прокуратурата да направи пълна проверка на случая и да докаже и покаже на обществото кой е политическият чадър над Цветелин Цветанов през последната година, на кого той се е "отчитал" и с какви суми. В противен случай след година-две отново ще говорим за поредния "Цветелин Цветанов", пазен от поредния политически чадър", прогнозира депутатът.

Той повтаря тезата си: "Корупцията убива. Когато с корупция се продават фалшиви шофьорски книжки, тя убива и буквално".

 Източник : www.news.bg

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]