Ковачки оставя БДЖ без товари

Христо Ковачки загърбва БДЖ. Бизнесменът вече е подал заявление за издаване на лиценз за жп превозвач на товари, както „Стандарт“ прогнозира още през февруари. Документите са внесени на 20 март в ИА „Железопътна администрация“ (ИАЖА) от фирмата „ТБД – Товарни превози“ ЕАД. Дружеството е регистрирано през януари, а като негов собственик фигурира Димитър Петков Малаков, приближен на Ковачки. В ИАЖА е назначена комисия, която ще изготви становище по заявлението до средата на юни. Дори да бъде поискана допълнителна информация, дружеството ще получи лиценз за жп превозвач до средата на септември, твърдят жп експерти. Ковачки притежава солиден парк от товарни вагони, пет от които дерайлираха в края на март на гара Тодор Каблешков и блокираха движението на влаковете между София и Пловдив. Ковачки е купил от БДЖ и електровози „Шкода“, които обновява. Бизнесменът е основен товародател на „БДЖ – Товарни превози“. Той е собственик на няколко мини, сред които „Бобов дол“, „Бели брег“, „Чукурово“ и др., а превозите на въглища от тях за тецовете му формират около 1/4 от приходите на „БДЖ – Товарни превози“. На 21 февруари БДЖ прекрати превоза на въглища за Ковачки заради 15 млн. лв. задължения, от които 9 млн. лв. просрочени. Само три дни по-късно с офшорната спедиторска фирма на Ковачки „Ти Би Ел“ беше подписано споразумение за разсрочено погасяване на дълговете. След като Ковачки получи лиценз за жп превозвач, товарите на БДЖ ще паднат под 6 млн. тона годишно, което ще ги изправи пред фалит, прогнозират транспортни финансисти.

 

Източник: Стандарт

Воден транспорт

„Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг

Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев на брифинг в Министерския съвет. Той каза още, че разходите по спасителната операция на […]

Воден транспорт

Галина Василева: За оставащите 2 години от трябва да бъдат усвоени 50% от финансовия ресурс на ОПТТИ

Навлизаме в последните две години от изпълнението на програмен период 2014 – 2020 г., през които трябва да бъде усвоен 50% от бюджета на програмата или около 2 млрд. лева. […]

Симеон Ананиев
Автомобилен транспорт

Експерти: Основната причина за трагедията на АМ „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя

Основната причина за тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя. Това заяви председателят на Браншова асоциация „Пътна безопасност“ проф. д-р инж. Румен Миланов в […]