Ковачки оставя БДЖ без товари

Христо Ковачки загърбва БДЖ. Бизнесменът вече е подал заявление за издаване на лиценз за жп превозвач на товари, както „Стандарт“ прогнозира още през февруари. Документите са внесени на 20 март в ИА „Железопътна администрация“ (ИАЖА) от фирмата „ТБД – Товарни превози“ ЕАД. Дружеството е регистрирано през януари, а като негов собственик фигурира Димитър Петков Малаков, приближен на Ковачки. В ИАЖА е назначена комисия, която ще изготви становище по заявлението до средата на юни. Дори да бъде поискана допълнителна информация, дружеството ще получи лиценз за жп превозвач до средата на септември, твърдят жп експерти. Ковачки притежава солиден парк от товарни вагони, пет от които дерайлираха в края на март на гара Тодор Каблешков и блокираха движението на влаковете между София и Пловдив. Ковачки е купил от БДЖ и електровози „Шкода“, които обновява. Бизнесменът е основен товародател на „БДЖ – Товарни превози“. Той е собственик на няколко мини, сред които „Бобов дол“, „Бели брег“, „Чукурово“ и др., а превозите на въглища от тях за тецовете му формират около 1/4 от приходите на „БДЖ – Товарни превози“. На 21 февруари БДЖ прекрати превоза на въглища за Ковачки заради 15 млн. лв. задължения, от които 9 млн. лв. просрочени. Само три дни по-късно с офшорната спедиторска фирма на Ковачки „Ти Би Ел“ беше подписано споразумение за разсрочено погасяване на дълговете. След като Ковачки получи лиценз за жп превозвач, товарите на БДЖ ще паднат под 6 млн. тона годишно, което ще ги изправи пред фалит, прогнозират транспортни финансисти.

 

Източник: Стандарт

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]