Край на колетите в БДЖ?

 

След 120-годишно съществуване, от днес вече е закрита колетната служба на БДЖ в Мездра. Кръстопътната гара обслужва четири направления – Видин, София, Варна, Русе. Сега гражданите ще трябва да пътуват до Враца, за да изпратят или получат пратка по железницата, като в същото време цената и времето за доставка на пакетите скачат нагоре. Първата колетна служба или багажна магазия на гара Мездра е открита тържествено още в края на 19-ти век, когато е построена железницата през Искърския пролом от София до Роман. Сега, в началото на 21 век, този някогашен символ на прогреса тихомълком беше закрит с кратко съобщение за гражданите и предизвестия за уволнение на тримата служители. Официалният мотив: звеното е губещо и политиката на БДЖ е да се освобождава от нерентабилните дейности. Досега хората от Мездра се радваха, че един колет до Варна стига почти като със самолет – само за 6 часа. При новата организация, за да пусне пратка, човек трябва първо на собствени разноски да пътува с багажа си до Враца и да го предаде на гишето там. След това колетът стига с кръстосан превоз до София, а оттам се разпределя за Варна. Така времето за превоз се увеличава два-три пъти. Цената вероятно също ще скочи двойно, коментират запознати с тарифите на новата съвместна фирма на БДЖ и частни предприемачи. Според уволнените служители и разочарованите клиенти това е поредната, но вероятно не и последна крачка към тихата ликвидация на БДЖ като най-евтин превозвач на хора, стоки и услуги по време на криза.

 

Източник: http://news7.bg/predavania/newsroom, 01.10.2014г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]