Падналият в Северна България леден дъжд причини сериозни главоболия и изправи на нокти БДЖ „Пътнически превози". Във вторник през целия ден влаковите композиции се движеха с по минимум 20-30 минути закъснение. На гара Пордим бързият влак София – Варна бе принуден да спре заради заледен пантограф Наложи се близо половин час десетките пътници, сред които и много майки с деца, да останат в ледено студените вагони , докато машинистите отстраняваха пречката. Един от бригадата на влака с риск за живота си се качи върху локомотива и с ръце отстрани парчетата лед по устройството, захранващо с ток машината. Пътуващи в едно от купетата младежи разказаха, че подобно нещо им се случило и в Североизточна България, в Берковица, но там екипажът на влака се бавил над час до отстраняване на ледените късове от пантографа. Хората се оплакваха също, че в повечето от влаковете било кучешки студ, парното едва работело, а малкото топлина бързо излитала през неуплътнените врати и прозорци на вагоните и купетата. За сметка на това обаче по вратите на купетата има залепени тропически пейзажи, палмички, пеперудки, калинки и всякакви други бръмбарчета, чиято цел явно е да създаде у пътниците чувство за лято и топлина. Нещо доста трудно, предвид минусовите температури във вагоните. Междувременно машинист на пътническа влакова композиция едва не беше поразен от хиляди волтове ток на гарата в Плевен, разказаха свидетели на случката. В сряда следобед машинистът оправял нещо по пантографа на локомотива, когато внезапно отскочил с вик назад, ударен от ток. За щастие волтажът бил малък, животът на човека не бил застрашен и след няколко минути той отново подкарал машината."Пътувам редовно с БДЖ и всеки път през зимата, като тръгвам, се екипирам все едно се отправям за Северния полюс или за изкачване на Еверест. Задължително клин под дънките, шапка, шал и ръкавици и дебела вълнена фланела. Иначе човек рискува да замръзне в купето Преди време през зимата пътувах с вечерния влак от София за Варна и в купето температурата беше под нулата. А на всичкото отгоре в половината купета нямаше и ток, та си светихме с фенерчетата на GSM-ите. Парното го пуснаха три пъти за по малко: след София и Горна Оряховица и половин час преди Варна. Сигурно, за да покажат, че е било топло, ако някой от пътниците решеше да се оплаква. Толкова беше студено, че след Горна Оряховица кондукторката избяга в локомотива при машинистите и чак до Варна изобщо не слезе да проверява билети, разказва великотърновецът Ивайло Маринов, докато с шапка и шал през устата чака бързия влак София – Варна да потегли от гара Пордим.***Текст под снимкаВлакът за Варна прекара известно време на гара Пордим, докато машинистите премахнат обледеняванията.
Източник: www.crossdisplay.bg