Леденият дъжд блокира влакове

Падналият в Северна България леден дъжд причини сериозни главоболия и изправи на нокти БДЖ „Пътнически превози". Във вторник през целия ден влаковите композиции се движеха с по минимум 20-30 минути закъснение. На гара Пордим бързият влак София – Варна бе принуден да спре заради заледен пантограф Наложи се близо половин час десетките пътници, сред които и много майки с деца, да останат в ледено студените вагони , докато машинистите отстраняваха пречката. Един от бригадата на влака с риск за живота си се качи върху локомотива и с ръце отстрани парчетата лед по устройството, захранващо с ток машината. Пътуващи в едно от купетата младежи разказаха, че подобно нещо им се случило и в Североизточна България, в Берковица, но там екипажът на влака се бавил над час до отстраняване на ледените късове от пантографа. Хората се оплакваха също, че в повечето от влаковете било кучешки студ, парното едва работело, а малкото топлина бързо излитала през неуплътнените врати и прозорци на вагоните и купетата. За сметка на това обаче по вратите на купетата има залепени тропически пейзажи, палмички, пеперудки, калинки и всякакви други бръмбарчета, чиято цел явно е да създаде у пътниците чувство за лято и топлина. Нещо доста трудно, предвид минусовите температури във вагоните. Междувременно машинист на пътническа влакова композиция едва не беше поразен от хиляди волтове ток на гарата в Плевен, разказаха свидетели на случката. В сряда следобед машинистът оправял нещо по пантографа на локомотива, когато внезапно отскочил с вик назад, ударен от ток. За щастие волтажът бил малък, животът на човека не бил застрашен и след няколко минути той отново подкарал машината."Пътувам редовно с БДЖ и всеки път през зимата, като тръгвам, се екипирам все едно се отправям за Северния полюс или за изкачване на Еверест. Задължително клин под дънките, шапка, шал и ръкавици и дебела вълнена фланела. Иначе човек рискува да замръзне в купето Преди време през зимата пътувах с вечерния влак от София за Варна и в купето температурата беше под нулата. А на всичкото отгоре в половината купета нямаше и ток, та си светихме с фенерчетата на GSM-ите. Парното го пуснаха три пъти за по малко: след София и Горна Оряховица и половин час преди Варна. Сигурно, за да покажат, че е било топло, ако някой от пътниците решеше да се оплаква. Толкова беше студено, че след Горна Оряховица кондукторката избяга в локомотива при машинистите и чак до Варна изобщо не слезе да проверява билети, разказва великотърновецът Ивайло Маринов, докато с шапка и шал през устата чака бързия влак София – Варна да потегли от гара Пордим.***Текст под снимкаВлакът за Варна прекара известно време на гара Пордим, докато машинистите премахнат обледеняванията.

 

Източник: www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]