Летецът камикадзе с две лица в медиите

Името му е Андреас, като това на пилота, който предизвика катастрофата със самолета на “Джър­ман­уингс”. Сним­ката му упорито обикаля всевъзможни издания по света, а под нея пише, че това е летецът в амок, който заради страх и разочарование от факта, че няма да може да лети, взе и просто ей така уби 149 невинни пътници и колеги. Проблемът обаче е в това, че в този случай излиза, че пилотът убиец има две лица – едното е истинското, снимано на фона на  американски мост по време на маратон и т.н., това е Андреас Лубиц. Другото лице е снимано на фона на Алпите и при него става дума за немеца, работещ в Берн на име Андреас Г., пише местното издание “20 минути”, като допълва, че този човек няма нищо общо с авиациятаосвен може би, когато пътува, а през останалото време предпочита да упражнява професията си на инженер и да има твърда почва под краката си. Става дума за досадна грешка, която най-вероятно тръгва от социалните мрежи (най-вероятно Twitter), на които част от журналистите се доверяват безрезервно, без да проверят информацията и дори без да сравнят снимките, които публикуват с най-вероятния оригинал. Снимката на швейцарския “дубльор” на лудия пилот и до днес продължава да се появява при търсене в Google, защото е “размножена” хиляди пъти. Най-честа е грешката в южноамериканските издания, но пък и новинарската емисия по немската телевизия А Ер Де също се е хванала в капана. “Учудвам се как журналистите взимат информация от един-единствен туит”, казва Андреас Г. И допълва, че е странно как никой не е забелязал, че имената на двамата не съвпадат, освен първото, разбира се.Междувременно германският в. “Билд” за пореден път разисква темата относно мотива на втория пилот на еърбъса, който заби самолета в скалата във Френските Алпи. Според изданието Лубиц едновременно се е лекувал при няколко лекари. Само в Университетската клиника в Дюселдорф той се е преглеждал три пъти тази година… при очен лекар. Искал е да излезе в неплатен отпуск, а не да получи болничен, защото това би поставило под въпрос лиценза му на пилот.“Основният мотив за нас в момента е, че Лубиц се е страхувал, че заради проблемите със здравето няма да може да лети”, казват разследващите. За всеки професионален пилот това би било голям удар, а в случая с Лубиц нещата се усложняват заради лабилната психика на пилота убиец и мислите му за самоубийство, които се е опитвал да лекува при психиатър.Няколко години преди да получи лиценза си за пилот, той е преминал през дълъг курс на лечение, след който вече не е показвал признаци на заболяването.Иначе според публикациите в немските медии Андреас Лубиц е бил много добър пилот, който изцяло бил отдаден на кариератаи никой от колегите му не е подозирал за заболяването му. Последният му болничен е бил за цели две седмици, като в случая става дума за биполярно разстройство, тоест маниакално-депресивно състояние. Този факт е изиграл фатална роля в цялата трагична история, без работодателят на пилота убиец да може да получи информация за това заради лекарската тайна. От друга страна, специалистите твърдят, че дори да се провеждат постоянни специални психиатрични тестове за пилотите, не се знае дали резултатите ще покажат пълна картина, защото нито един пилот не общува искрено с докторите – винаги има страх от това, че ще загуби лиценза си.

вестник Монитор

Градски транспорт

Граждани проплакаха: Поражения и в жилищата край метрото в „Хаджи Димитър“

 Редактор: Ралица БратановаP Три дни след като метрото в района на „Хаджи Димитър“ спря, а релсите се надигнаха наши зрители сигнализираха – започват същите процеси и в близките до проблемната метростанция жилищни блокове.  […]

Автомобилен транспорт

ПОГЛЕД КЪМ БЪДЕЩЕТО – ИНОЕЪР И ИНОВАТИВЕН ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ

На 14.01.21г. се състоя изложение на превозни средства по повод 120-годишнината на градския транспорт в София. Наред с разказите за транспорта от миналото, публиката се запозна и с планираните иновации […]

ЖП транспорт

РЖД започна превоз на ремаркета

17 ремаркета бяха натоварени на жп платформи и потеглиха от гара Нефтекамск до гара Усинск, като разстоянието между двете станции е 1828 км. Ремракетата се транспортират на специални вагони с дълги бази, собственост на […]