Maersk поръча 12 кораба на метанол

Най-големият линеен контейнерен превозвач Maersk е подписал договор с Hyundai Heavy Industries за строителство на 8 контейнеровоза, задвижвани с метанол, с капацитет от 16 000 TEU всеки

Корабите трябва да бъдат доставени през първото тримесечие на 2024 г. В договора има опция за строителствона още 4 кораба през 2025 г.

Новите плавателни съдове ще бъдат с двигател, който позволяват работа, както с конвенционално гориво с ниско съдържание на сяра, така и с метанол. За тази „екстра“ Maersk ще заплати допълнително 10-15% повече, отколкото, ако корабите бяха с конвенционални двигатели.

„Трябва да действаме сега, ако искаме да решим климатичното предизвикателство пред корабоплаването. Вече има решения за намаляване на въглеродните емисии при контейнеровозите. Maersk се ангажира с нарастващия брой клиенти, които искат да декарбонизират своите вериги за доставки. Това е твърд сигнал към производителите на зелени горива, че търсенето на пазара ще се повиши в бъдеще.“, коментира Сьорен Скоу, главен изпълнителен директор на A.P. Moller – Maersk.

По рано тази година Maersk стана първият линеен превозвач, който поръча кораб, захранван с метанол (2 100 TEU). Засега компанията избягва да поръчва плавателни съдове, задвижвани от втечнен природен газ (LNG), като фокусира своите предпочитания към кораби, задвижвани с метанол и амоняк.

Новите кораби ще заместят по-старите, които пък ще бъдат рециклирани през следващите години. Капацитет на флотилията на Maersk от собствени и наети кораби ще се запази в диапазона от 4 до 4,3 млн. TEU.

Източник: https://www.logistika.bg/menu/23/post/28104/Maersk-porycha-12-koraba-na-mеtanol

ЖП транспорт

В БТПП бяха дискутирани високи технологии в железопътния транспорт с акцент ускорената цифровизация на бранша

Председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и президентът на КТ „Подкрепа” инж. Димитър Манолов откриха и участваха в експертно обсъждане, посветено на „Европейска система за управление на влаковото движение” […]