Магистрала „Струма” готова най-рано през 2021 г.

 

Отсечката през Кресна ще позволява скорост до 120 км/ч
Строежът на 17 километра от „Хемус" започва догодина

Магистрала „Струма" ще е изцяло готова най-рано през 2021 г. Това е оптимистичният вариант в изграждането на аутобана, съобщи инж. Лазар Лазаров, шеф на Агенция „Пътна инфраструктура". Тогава трябва да завърши изграждането на участъка в Кресненското дефиле, който е и най-сложният. По два отсечки от него вече започна строителство, това са трасетата между Благоевград и с. Крупник и от Кресна до Сандански. За преминаването на дефилето се очаква до пролетта на 2017 г. да има изготвен идеен проект, а след това ще се търси изпълнител на участъка. Очаква се преминаването да е разделено по отделни пътища за различните посоки на движение. Предвижда се движението в посока от София към Кулата да е по съществуващия път, а в обратната посока Кулата – София да се направи обход на Кресна, като се построи изцяло нов участък източно от сегашния Плановете са да трасето да е с габарит на скоростен път, като разрешената скорост по него ще е до 120 км/ч. Само при големи наклони ще има допълнителна лента за движение. Очаква се в участъка да има 5 тунела, от който най-дългият ще е около 1,7 км. Освен това в някои отсечки носещите колони ще са на по-голямо разстояние заради трудния терен. Подобни съоръжения има на магистрала „Хемус" след тунела „Правешки ханове", обясни Лазаров. По съществуващия път ще се правят някои подобрения, ще се изграждат и необходимите за преминаване тунели за животни, съобщи министърът нарегионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на строителен срорум, организиран от Камарата на строителите. Тя беше категорична, че не се ли завърши магистралата сега финансирането ще бъде загубено за винаги. Относно довършването на „Хемус" министърът посочи, че до месец трябва да бъде избран изпълнител на участъка между Ябланица и Боаза. По думите й през следващата година общо ще се работи по 17 км от аутобана от две различни страни при Ябланица и Белокопитово. Относно ремонтите на малките пътища Павлова заяви, че в момента се избират строители за 15 участъка второкласни и третокласни трасета. Общата им стойност е 200 млн. лв. и се отпускат от оперативна програма „Региони в растеж". В следващите седмици ще бъдат обявени търгове за още 3 отсечки, съобщи още строителният министър. Павлова уточни, че в този програмен период ще се акцентира на пътища в Северна България. Средствата от евро-фонда, които ще бъдат вложени в ремонти, са 380 млн. лв. По отношение на програмата „Региони в растеж" 2014-2020 г. Павлова отчете, че са обявени процедури за2,3млрд.лв. което представлява 76% от бюджета на еврофонда. Най-много пари – над 1,3 млрд. лв., за предоставени на общините, които ще се инвестират в развитие на градската среда, а местните власти само ще провеждат търговете и ще управляват изпълнението им. Павлова посочи още, че тази година не е толкова силна за строителния бранш заради концентрацията на проекти през миналата, когато приключи изпълнението на обектите, финансирани със средства от оперативните програми от миналия програмен период. Основен източник на работа през тази година създава програмата за саниране, подчерта тя. От София към Кулата през Кресна ще се кара по съществуващия, но обновен път, а в обратна посока ще се изгражда нов участък.

 

Източник: http://www.crossdisplay.bg, 21.09.2016г.

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]